Nekromanti Fantasy! i topp på sf-bokhandelns bästsäljarlista!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ja det är verkligen kul.. totalt har Fantasy! sålt uppåt 300 ex i år, det mesta sen mars, helt otroligt över förväntan.
 

Matolo

Warrior
Joined
26 Nov 2004
Messages
233
Location
Göteborg
Jag har gått till SF-handeln i Göteborg vid tre tillfällen. Varje gång har det varit slutsålt, och varje gång har expediten sagt att det kommer att finnas så många nästa vecka att man minsann inte behöver göra sig besväret att reservera ett exemplar. Jotack.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mahlex said:
Jag har gått till SF-handeln i Göteborg vid tre tillfällen. Varje gång har det varit slutsålt, och varje gång har expediten sagt att det kommer att finnas så många nästa vecka att man minsann inte behöver göra sig besväret att reservera ett exemplar. Jotack.
Haha! Så du har inte fått någon bok än då?
Att ha återkommit flera gånger på det viset borde vara ett bra skäl för att få reservera en bok känns det som - fast det är ju inte alla butiker som tillåter att man reserverar varor. ... Om inte annat så beställ på nätet så vet du ju att du får ett ex pronto om det finns, i annat fall så fort det kommer in nya (välj att restnotera). Det blir 188:- istället för 159:-, men om du verkligen vill ha ett ex så är det ju vart +29:-.

/solvebring som tycker det är synd att SF inte har så att man kan beställa via webshoppen med valet att hämta i butik, istället för att det tvunget ska skickas. Det skulle ju vara en fin lösning för många som bor i närheten av butikerna.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Mahlex said:
Jag har gått till SF-handeln i Göteborg vid tre tillfällen. Varje gång har det varit slutsålt, och varje gång har expediten sagt att det kommer att finnas så många nästa vecka att man minsann inte behöver göra sig besväret att reservera ett exemplar. Jotack.
Jag tror att SF-götet underskattade efterfrågan i det fallet... de köpte rätt många spelav mig som "normalt", baserat på vad svenska spel säljer, borde räckt flera månader, typ uppåt ett halvår.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Var och kikade på sf igår och såg på Fanatsy!. Jag hoppas att det spelet väcker fler rollspelare vilket borde varit en baktanke. Jag hajar att ingen tar Dod, Noir eller ens Skymningshem som första val då de är låååååånga regler vilket jag tror att dagens unga skyr. Fantasy skulle jag köpt till min brorson om det funnits för några år sen. Det blev Mutant och det är för mycket det med.

300 ex. Kan tänka mig att du sålt mer än nån annan som tillverkat spel på forumet sett till ett enda spel. Om inte annat sålt flest per tidsenhet.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Locka nya rollspelare var ingen medveten första-strategi egentligen... utan mer få de som spelar grejer som D&D eller Pathfinder sugna på nåt svenskt igen. Att få gamla spelare bli sugna igen.

Fast när min nioåriga dotter (som aldrig lirat rollspel) fick syn på boken tog det bara en halvtimmes bläddrande och läsande tills hon börjat göra en RP. Så når bra med boken är det!
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Den bieffekten kommer kanske bli större än den du avsåg från början och ingen kan bli gladare än jag isf. Iaf: Grattis.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
solvebring said:
/solvebring som tycker det är synd att SF inte har så att man kan beställa via webshoppen med valet att hämta i butik, istället för att det tvunget ska skickas. Det skulle ju vara en fin lösning för många som bor i närheten av butikerna.
Jag har flera gånger beställt och fått undanlagt för avhämtning i butik.

Detta gäller Malmöbutiken.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
CapnZapp said:
solvebring said:
/solvebring som tycker det är synd att SF inte har så att man kan beställa via webshoppen med valet att hämta i butik, istället för att det tvunget ska skickas. Det skulle ju vara en fin lösning för många som bor i närheten av butikerna.
Jag har flera gånger beställt och fått undanlagt för avhämtning i butik.

Detta gäller Malmöbutiken.
Det finns dock inte som "alternativ" när man går igenom de olika stegen av deras webbshop. Har du skrivit det som kommentar i meddelandefältet att du vill göra så då, eller har du bara ringt till dem eller något?
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
solvebring said:
Det finns dock inte som "alternativ" när man går igenom de olika stegen av deras webbshop. Har du skrivit det som kommentar i meddelandefältet att du vill göra så då, eller har du bara ringt till dem eller något?
Nej jag tror inte de skyltar med denna möjlighet. Man ska nog se det som en extraservice som bara funkar om det är relativt få som använder den (om folk slutar använda webbshopen måste de nog sänka sin serviceambition, vad vet jag?)

Tror jag helt sonika mejlade dem angående att ta in något som inte fanns i webbshopen; fick då reda på detta. Kan också varit när jag snackat med dem i butiken, minns inte riktigt.

Prova skjut ett email till just din butik med dina önskemål; det värsta som kan hända är väl att du får ett nej... :gremsmile:
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Ska man börja oroa sig över att tyckningen/upplagan tar slut? Har ännu inte köpt något ex, har varit slut på SF-bokhandeln i stockholm när jag kollat.

Kan du avslöja vilken upplaga du tryckt upp eller är det att betrakta som en företagshemlighet?
 
Top