Nekromanti Fantasy! - Författare till världsbok sökes!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Författare till världsbok sökes!

Vi gör en klassisk ”lapptäckesvärld" till Fantasy! – Old School Gaming. Vill du skriva ett land? 4-8 sidor A4 text (gärna med några äventyrskrokar) + minst ett ettbladsscenario per land (gärna fler). Det går givetvis bra att skriva flera länder, om man vill och hinner.

Deadline 1 oktober. Bästa länderna hamnar i boken, alla som skriver får naturligtvis ett exemplar av boken sedan.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Åh, om jag hinner gör jag ett men rätt fullt med jobb, barn och utbildning på samma gång.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Planerar du att synkronisera det något, så att du inte får in 12 bidrag och alla handlar om fantasy-japan?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Första utkastet är PM:at till Arfert nu :)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Gurgeh;n254964 said:
Planerar du att synkronisera det något, så att du inte får in 12 bidrag och alla handlar om fantasy-japan?
Nej, inte ett dugg. Vill se var vi hamnar. Chaos rules. Arioch, I give you souls!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Gurgeh;n254964 said:
Planerar du att synkronisera det något, så att du inte får in 12 bidrag och alla handlar om fantasy-japan?
Fast å Andra sidan blir ju det kanske något I stil med ett fantasy kina updelat I stater, det är antagligen mer enhetligt än det skulle bli annars ;)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Får man skicka in ett bidrag även om man inte har tillgång till grundboken och därmed inte kan bidra med stats och nuffror?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Khan;n255066 said:
Får man skicka in ett bidrag även om man inte har tillgång till grundboken och därmed inte kan bidra med stats och nuffror?
Ja det går utmärkt. Skickar du in ett bidrag så kan jag fixa en PDF av pocket-regelboken så du själv kan lägga in siffror.
 

daflum

Veteran
Joined
21 Jul 2011
Messages
159
Location
Hjärtum
Kommer t ex Tooraöknen och de länder som nämns i den klämmas in någonstans i detta lapptäcke? Älskar hela den settingen!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Tycker det svåraste är att jag inte spelat det, känns svårt att göra balancerade grejer :/
Både mängden saker och hur dödligt det är..

Tycker oxå det är orättvist att jag inte fått spela det ;)

Men jag gissar att spelstilen går ut lite på att man inte ska slåss mot allt, så det gör kanske Inget.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
daflum;n255092 said:
Kommer t ex Tooraöknen och de länder som nämns i den klämmas in någonstans i detta lapptäcke? Älskar hela den settingen!
Ska ta det med Fager.
 

Decaius

Veteran
Joined
19 Jun 2017
Messages
22
Arfert;n257788 said:
Känner ni att ni inte hinner till den 1:a oktober kan ni få en vecka till på er!
Ja tack, gärna! Betyder det att vi har till 8/10 på oss?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Man blir ju lite sugen på att skriva några rader om den fria stadsstaten "Skarta" belägen på bergsplatån med samma namn:
http://www.factinate.com/interestin...&utm_campaign=sparta&utm_term=int_vikings3565

"Skarta" huserar den mest efektiva armen i kända världen kända för sina vinröda mantlar, gyllene sköldar, plymtäckta hjälmar och med vilken effektivitet de förpassar fienden med sina spjut.
"Skartan's" föds till krigare osv..
Läs artikeln i länken ovan.
 
Top