Nekromanti Fansinhöst?

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
Nu över sommaren har det ju som vanligt varit ganska tunt med fansin. I våras tyckte dock åtminstone jag att fansinen var både många och ofta. Vilka fansin är på g inför hösten?

Mu har ett färdigt nummer, förhoppningsvis blir det en ny Zeus också, åtminstone en (förhoppningsvis två) nya Fortasse bellum kommer skåda dagens ljus men hur är det på resten av fansinfronten?

En allmän reflektion: det kommer många fansin på våren, relativt få på hösten? Stämmer detta? Isåfall varför?

/en fundersam Aron
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Jag tycker att det enligt logikens lagar borde vara tvärtom. Är inte den grå och regniga hösten mer "sitta-inne-och-pyssla-ihop-egna-tidningar-benägen" än övriga årstider? Men det är faktiskt sant som du säger. Vårsolen genererar ofta en rik fansinflora.

I övrigt vet jag att Nasses Nekrozin #6 släpps inom kort och att Frontline #13 ligger i planeringsstadiet. Fast det har det gjort ganska länge förstås...=) Båda fansinen rekommederas naturligtvis varmt när de dyker upp.

/Daniel Lenneér
red. frontline och en massa annat
 

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
Kanske är det så att man på hösten pluggar mer än på våren, och att det därför inte blir lika mycket tid över till sånt som fansin. Så känns det som för mig just nu iallafall.
 
Top