Nekromanti Fan-modul Andar & Schamaner Eon IV

Röde Baron

Veteran
Joined
29 Jun 2010
Messages
34
Jag och flera spelare i vår spelgupp har vi flera tillfällen spelat schamaner. Reglerna i Eon III var hyfsat bra men kändes inte tillräckligt utförliga. Vi har i flera år inväntat modulen Schamaner & Drömvandrare. Men jag ledsnade i våras och började därför fila på material för schamanism. Då inte heller Helmgast har för avsikt att inom överskådlig tid ge ut en modul med detta så tänkte jag dela med mig av det vi tänkte använda oss av i vår spelgrupp. Det står er fritt att ändra och använda för privat bruk. Synpunkter är varmt välkomna. Observera att vi själva inte speltestat det än, så några konstigheter finns säkert med. Det är inte heller nybörjar anpassat, men jag har försökt att få det in linje med Eon IV och ett komplement till Daak kyrkans Myserier och magi (som inte kommit än).

http://www.seter.se/rollspel/andar_schamaner_01.pdf

MVH
Röde Baron
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Väldigt intressant och ambitiöst! Ska läsas när tid infinner sig. Härligt att se iaf och ser fram emot att titta igenom detta. En spelare i gruppen spelar en tirakschaman just nu och vi har nyligen konverterat till EonIV så ska bli intressant att se vad för tankar du har om detta.


/Poseur är lite för trött för sitt eget bästa, det märks på grammatiken, tror han.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Bra och väldigt intressant. har själv saknat mer utförlig information om just shamaner och shamanism. Och detta gillade jag skarpt.

Har inte läst genom det allt för genomgående ännu. mest skummat genom det. men vad jag sett så verkar det vara välarbetat och genomtänkt. Tummen upp och tack.

Var några små saker jag inte riktigt håller med om men det var mest gällande bonusarna i förslagen om själsband till olika djur.
Rimligen borde styrka vara mer assosierat med björn än med varg. men varg gav högre styrkebonus.Varg assosierar i alla fall jag mer med sammarbete, snabbhet och liknande än ren styrka. Men när det kommer till björn är styrka bland det första man tänker på. "stark som en björn" och jag assosierar tålighet mer med björn än med varg. men detta är kanske bara jag som tänker så

Men dessa saker är ju väldigt lätta att modifiera efter eget tycke. I övrigt verkar det vara en riktigt bra bra fan modul.mer genomtänkt och välarbetad än många andra jag sett
Glork said:
"Björn" känns lite överflödig, då svartbjörn redan finns i listan (dessutom större och starkare).
Reddokk Fheg said:
Svarade med en vanlig post post. eftersom jag föredrar att hålla dissussioner som rör ämnet utanför kommentar rutan
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,333
Location
Stockholm
Även om jag inte spelar Eon älskar jag sådana här moduler som fans skriver! Heja Röda Baron!
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Svar på kommentar av Glork
"Björn" känns lite överflödig, då svartbjörn redan finns i listan (dessutom större och starkare).
Ja även det lite underligt eftersom en svartbjörn är mindre, smidigare och inte alls lika start som en vanlig björn. Om man med vanlig björn menar en brunbjörn eller liknanande. I alla fall i verkliga världen. Kommer inte ihåg på rak arm om det fanns några speciella svatrbjörnar i mundana som är storigare och starkigare än tex, brunbjörn. Om detta är fallet så stämmer i alla fall den delen i tabellen.

Men i övrigt. tyckte jag tabellen var helt ok. Och som sagt är det något man stör sig på i den så är det ju väldigt enkelt att fixa
 
Top