Nekromanti Förslaf till nytt styrelsemöte..

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Lite förslag på nya datum inför nästa möte...

Måndagen den 18/10 kl. 18.00
Tisdagen den 19/10 kl. 18:00
Onsdagen den 20/10 kl. 18:00

Alltid en början iaf, kan eventuellt i helgen åxå, men har då besök av familjen. Så det kanske kan bli lite kinkigt. Men, det gå säkerligen att ordna på nått sätt... :gremgrin:

/ Johan K, som tackar för en trevlig sammankomst ! :gremlaugh:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Förslaf till dagordning

Jag har ett förslag till dagordning. Skriv till om jag missat något:

[*]Utse mötesrdförande och -sekreterare
En mötesordförande utses för att klubba igenom beslut och se till att diskussionen följer dagordningen. En mötessekreterare behövs som loggar mötet och antecknar vilka beslut som tagits.

[*]Stadgar
Foggmock har sammanställt några stadgar här. Ska vi följa dem, modifiera dem eller göra helt nya.

[*]Föreningens syfte
Är en fråga som ligger nära den om stadgarna, men jag tar den som separat. Vad har vi för målsättning med föreningen och hur tas det med i stadgarna. Demokratifrågan är viktig.

[*]Sponsra forumsrollspel
Ännu en besläktad fråga, men den kom upp separat igår. Det kan vara bra att definiera om och hur vi ska sponsra tryckning av rollspel skapade på forumet i framtiden. Efter vilka kriterier och på vilket sätt.

[*]Interrimstyrelse
Vilka ska ingå i styrelsen till och med första val kan hållas. Jag och Dante har bildat en valberedningsgrupp.

Här följer också en länk till vad Sverok skriver om styrelsens uppgifter.

[*]Medlemsansökan
Hur kan det skötas på ett smidigt sätt, som både är enkelt och inte gör det möjligt för en person att göra dubbla ansökningar. Vilka krav ställer Sverok på medlemsanteckningen?

[*]Information
Vi behöver bestäma praxis för hur vi låter medlemmar ha insyn i styrelsens förehavanden, hur de kommer med förslag osv. Det krävs att vi kontinueligt rapporterar från styrelsemöten och liknande.

[*]Val
Hur snart kan vi hålla val för att utse fast styrelse? En fråga som kanske kan vänta lite.

Sedan vill jag också säga att jag faktiskt hade kul på mötet igår. Det var intressant och givande, även fast mötet inte hade mycket till struktur. Alla har en skön och respektfull stil och vi verkar vara överens om att göra det bästa av det hela. Jag har tillförsikt för framtiden.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Förslaf till dagordning

Hemm, jag har inget att klaga på det dagordningen..
den blir bra att bröaj med iaf, kansek om vi kan lägga till en punkt som vi kallar "övrigt"..

& ja, det var skitskoj igår ja ! Så vi får ju hoppas att nästa möte snart blir av igen.. :gremlaugh:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Förslag till dagordning

..jag stavade ämnesraden rätt åt dig.

Ta gärna en titt på min och Yyrkoons diskussion om just de där stadgarna. Ett par av dem ÄR tveksamma men jag försökte ändå formulera dem så att det skulle finnas minimalt med utrymme för att utnyttja dem i fel syften. Jag vet inte hur snälla Sverok är på att anta konstiga stadgar, så det är nog bättre att vara på den säkra sidan, även om det innebär att man får harva som en idiot igenom kilometer av röd tejp för att fixa småsaker.

Sitter förresten någon på en logg från mötet så tar jag gärna emot den.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tid & dag för mötet !

Vad säger ni om att ha nästa möte på tisdagen den 19/10 kl. 18:00 ??
Kan alla då ?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Re: Nepp

Det är kanske enklast om de som vet med sig att de har dåligt med tid föreslår tid för nästa möte. Själv kan jag nog se till att vara hemma för det mesta, den här gången. Ja ghar inget inplanerat nu i alla fall.


/Dimfrost
 
G

Guest

Guest
Då kan tyvärr inte jag...

...har prov på skolan mellan klockan 18 och 20. I övrigt så kan jag de flesta dagar denna vecka.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
mmkay !

Okey...
Verkar som det är lite tjockt den här veckan.. Vad sägs om tisdag eller feredagen den här veckan ? Eller ska vi föröska oss på något i nästa vecka kanske ?
Förslag någon ?
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Hörreni! :)

Om det här bestämts tidigare hade det varit mycket enklare för mig. Nu är det nog mest torsdag som funkar bäst för mig.

Så mitt förslag är: Torsdag kl. 18:00.

... och snälla. Sluta med att endast säga nej nu. Är det en tid som inte passar dig, föreslå en annan istället - på så sätt slipper folk leka gissningslekar. Tack. :gremsmile:

/Böni
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag kan !!

Tyvärr, eller hur nu man ska säga, så bliev mitt rollspelsmöte inställt nu på torsdag. Så jag kan vara med !
 
G

Guest

Guest
Brand

Hej!

Tyvärr måste jag meddela att det i förrgår brann hemma hos mig och min sambo. Vi är nu evakuerade från vår lägenhet och jag kommer tyvärr endast att ha sporadisk tillgång till Internet. Mail går fortfarande bra att skicka till johnny@tilgrim.se då jag kan läsa e-posten på mobilen. Jag försöker kolla in här så ofta jag har tillgång till mitt Internet.


Mvh,
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Hörreni! :)

Det verkar som om jag kan på torsdag, även om jag fortfarande väntar på besked när det gäller vissa saker som berör mitt medverkande i föreningsstyrelsen.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,832
Location
Stockholm
Visst …

Borde funka. Jag kanske blir något sen.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Brand

Eftersom Johnny troligen inte kan dyka upp kanske jag ska titta in i hans plats? Skicka mig ett mess på IRC då i så fall.
 
Top