WRNU Förkortningar?

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
246
Location
Jönköping
Hej,

jag har en önskan till forumet.

Att det "pinnas" en artikel som innehåller en förklaring i vad alla förkortningar som forumskribenterna slänger sig med.

För min egen del är det någon förkortning här och där som jag inte alls begriper vad den betyder och när jag provar att kolla upp den på internet i övrigt så pass obskyr att det enda man hittar är en studentradio på en skola i Usa - som ganska säkert inte är den som skribenten hänvisar till.

Men för nyare forumläsare, kanske unga i sitt rollspelande och inte alls så bevandrade i att slänga sig med uttryck som BRP, trad, OSR, WFRP, WRNU, MUA, DoD, D&D osv är.

På en del andra forum har jag sett en liknande artikel "pinnad" högst upp på ex undergruppen för forumet (som denna).

Kan detta ordnas?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Jag tyckte någon sa att det fanns något liknande men har inte hittat det själv så mycket bra idé!
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Påbörjade ett fult Google Sheet med tre olika kategorier här, som alla borde komma åt att redigera:


På sikt bör allt ha källor av något slag.

Notera: det finns tre separata flikar med Generella förkortningar, Spelsystem, och Specifika spel. Kan vara värt att sammanföra allt till en enda sida i framtiden, med bokstavsordning och dylikt.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Edit: Kom på att det var ett dåligt skämt.
 
Last edited:

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,381
Location
Helsingborg
På en del andra forum har jag sett en liknande artikel "pinnad" högst upp på ex undergruppen för forumet (som denna).
Jag hade föredragit om det fanns något som automatiskt gick igenom inläggen när de postades och lade in en abbreviation tag så att man kan hovra med musen (klicka på mobilt) och få en förklarande text.

Möjligheten finns att det finns som tillägg till den här forumsversionen. Finns till dokuwiki, exempelvis.

[edit] Min Google Fu hittade bara ouppdaterade add-ons. Så "nej" på det, med andra ord.
 
Last edited:
Top