Nekromanti Förhandstitt på Symbaroums grafiska form

Patrick Bateman

Warrior
Joined
25 Oct 2000
Messages
224
Location
Stockholm
Så det finns en rusdryck som heter beckjom. Ni har nämnt arvet från Ereb Altor, men uppenbarligen finns det även drag från MUA. =)

(I MUA kallades starksprit för tokjos eller tinner.)
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,164
Jag har ju problem med loggan. Men i övrigt är det fint som Borg-snus.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,362
Ser mycket bra ut, "bildpilarna" stör mig dock något, jag förstår tanken men om de alls ska användas önskar jag att de var mindre och diskretare.
pappa said:
Jag har varit inne på det spåret också en sväng men vänt tillbaka av olika skäl. Vi får se var vi hamnar när den här resan är klar :)
Paal said:
Kunde de ligga utanför bildramen på något sätt? Som det är nu bryter de lite magin och stämningen i de fantastiska bilderna.
pappa said:
Nja det håller jag inte med om. De kommer nog bli kvar i något utförande, förmodligen också fortsättningsvis som ett sätt att försöka knyta ihop text och bild till ett. Vi får se!
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,362
Okej, jag litar på att ni får till det på ett bra sätt. :)
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,001
Alternativ åsikt:

Bilderna är mycket snygga. Hade inte märkt av bildpilarna överhuvudtaget, och bara efter noggrannt studium fattade jag vad som avsågs. Stör mig inte det minsta på att man får hjälp koppla ihop bild med text!

:)
 

Den Gamle

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
89
Jag har kollat lite på de nya uppslag ni har lagt upp. Vet inte hur långt ni har kommit, men kanske ni har någon nytta av följande.

Man får ju göra något när man har svårt och sova. :wink:

---
Uppslaget över sidorna 16-17:

Sidan 16, På tidslinjen, vid år -200, så nämns det en epidemisk blödarsjuka. Nu är jag inte helt insatt i blödarsjuka, så rätta mig gärna om jag har fel. Men folk skulle väl kunna överleva ett bra tag med blödarsjuka utan behandling? Kanske ibland med stora ledproblem, osv. Men det kanske inte är just blödarsjuka som menas dock, utan en annan blodsjukdom, för blödarsjuka är väl egentligen en genetisk sjukdom? Så vidare inte det är tänkt och vara någon slags fantasy-blödarsjuka. Poängen jag vill komma till är att kanske ett annat namn på sjukdomen skulle vara bättre?

Sidan 16, På tidslinjen, vid år 7, mindre sak det här och det är svårt och se pga upplösningen, men det ser ut som en punkt istället för kommatecken. (Samma sak på år 5, där tolkar jag det dock till och vara korrekt).

---
Uppslaget över sidorna 22-23:

Sidan 23, Sitter bildpilen rätt?

---
Uppslaget över sidorna 48-49:

Sidan 48, Detta är också en mindre grej, men under ”Svartheden Spirar”, där nämns ”förbandet Blodssärkarnas hyrsvärd”. Stavningen på Blodssärkarna i Den Eviga Nattens Riddare var ”Blodsärkarna”. Vilket ska det vara? :wink:

---
Uppslaget över sidorna 112-113:

Sidan 112, under Gesällelixir, Kvävarsporer står ej i alfabetisk ordning, som resten gör.

Sidan 112, Bärsärk, Gesäll, Är T4:an utöver eventuell rustning?

Sidan 112, Dominera, Novis, Kan man med med hjälp av Dominera och sitt Övertygande (istället för Träffsäkerhet) tilldela fienden skada? Eller är det något annat som händer? Vad i så fall?

Sidan 113, Fint, Ta bort ordet ”att” i sista meningen i beskrivningen? Kanske ta bort eller ändra hela den sista delen av meningen, då det bara gäller om man har Mästare-nivån i Förmågan?

Sidan 113, Fint, Mästare, Kan detta utföras varje runda, eller finns det någon begränsning?

Sidan 113, Lista x.x, Inte kalla det för Tabell som på sidan 49?

En önskan, om möjligt, skulle vara och lägga till informationen till varje Förmåga, om vilka arketyper som kan ta dessa. För och slippa och behöva kolla Listan/Tabellen hela tiden.

---
Uppslaget över sidorna 160-161:

Sidan 160, Överraskning, Man får väl inte vara synlig för fienden för att kunna Överraska den? Vad händer vid ett misslyckat slag? Kanske även lägga till att man får Övertag, om man lyckas?

Sidan 160, Övertag, Andra punkten under ”Följande situationer ger övertag:”, fiender kan väl också ta sig ur en flankerande position? De kan väl även flankera en RP?

Sidan 161, Under Initiativ, Borde inte "B. Överraskning" komma före "A. Långa Vapen"? Ska det inte också stå [Diskret<-Vaksam] istället för [Vaksam<-Diskret], under "B. Överraskning", precis som på sidan 160?

Sidan 161, I rutan "Förflyttning och stridshandling", ändra det fetstilta "Förflyttning" till "Förflyttningshandling"? Särskilt eftersom det står så under också.

Sidan 161, Under Skada, C. Faktiskt Skada, Ändra [Vapenskada<-Bepansringens skydd] till Vapenskada-Bepansringens skydd, annars så låter det lite som att man ska göra ett motståndsslag?
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
570
Location
Skogen
Wow, tack för den inputen. Observera att sidorna inte är hundra procent färdiga utan kommer få en och annan slutgiltig översyn innan vi känner oss redo för tryck, men vi tar tacksamt emot dessa skarpsynta kommentarer!
 

Den Gamle

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
89
Borde antagligen ha lugnat mig, men det blir väl så när man sitter uppe mitt på natten, superförkyld, med feber och försöker fördriva tiden. :wink:

Men som sagt, jag hoppas ni har någon nytta av det i alla fall.
 
Top