Nekromanti Föreningen

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Rollspel.nu verkar vara bildad........
Nu missade jag tydligen allt, men jag hör ju numera till slentrianbesökarna och är sällan eller aldrig inne.

Det som stör mig är att ni på inget vis gör det lätt för en som vill bli medlem. Jag hittar (min sökfu är uppenbarligen urusel, men det var ju inte för det här som jag gick in på forumet) ingen direkt hänvisning till föreningens styrelse eller vem jag ska skicka uppgifter till annat än Bearnies inlägg om att mötet ska hållas.

Så fram med det nu, vilka är medlemmar, vilka är styrelse. "Svart på Vitt" och lätt att hitta även för den nyblivne besökaren. *har blivit skumögd på gamla dar och hittar intet ju*
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Den har ju precis bildats så du får nog ge styrelsen lite tid att få färdigt alla saker. Tror inte ens styrelsen har haft något första möte än.

Den här infon är den som finns än så länge.

Den är väl något knapphändig, men så har inte protokollet från mötet blivit färdigställt ens heller. Jag tror nog dock att det fortfarande funkar bra att skicka in medlemsansökan till Bearnie.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Föreningen - en föreningssite?

Åh, vad trevligt. Jag hade nämligen tänkt att skapa en tråd om typ samma sak, men nu slipper jag det eftersom du hunnit före. :gremwink: Förbigående kan jag ändå säga som mycket som så att Gardener har rätt - skicka de uppgifter man ber om här i ett PM till Bearnie så kirrar han biffen.

Nåväl, jag funderade just på om man inte kunde lägga in Föreningen i huvudmenyn som en egen delsida (heter det så?)? Precis så som krank gjort med Redaktionen. Där kan vi lägga all den information som krävs för nykomlingars ögon. Kanske en föreningspresentation, en presentation av styrelsen, fullständig och komplett information om hur man anmäler sig som medlem plus övrig kontaktinformation. Sedan, efter hand när protokollet står klart och fler nödvändiga processer är klara så kan man fylla ut den här delsidan allteftersom, till exempel med stadgar, ståndpunkter, göromål, nyheter etc.

... Eller, så gör föreningen WRNU en helt egen hemsida?
Det är också ett alternativ. Vi kan göra den i bloggformat, wikiformat eller vad som helst. Finns ju flera gratistjänster till sådant. Visst, man kan ju göra en "WRNU.nu" eller dylika, men då kommer det genast krävas en massa tid och pengar.

Nåväl, skitsamma. Nu halkade jag av tråden här. Hur sidan kommer att se ut, ta sig form och var den är placerad hör inte hit. Kort och gott, jag tycker i alla fall att det borde finnas en seriös sida för WRNU. Och jag tror inte att man ska skjuta på det och säga: "Vi tar det sen, har inte all information än". Det kommer bara göra att den blir försenad. Det brukar bli så... Hellre att den kommer nu och att informationen byggs ut och kompletteras med tiden. Kort och gott, nya medlemmar måste ju kunna utgå från något och föreningen i sig - som är en förening till en sådan stor sida - bör ha ett seriöst och ordnat tillhåll och vara tillgängliga på alla sätt och vis. Eller?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Föreningen - en föreningssite?

Titta här så trevligt, till exempel. Det här så här jag tycker en seriös föreningssida bör se ut. Eller ja, vad en seriös föreningssida bör innehålla - inte nödvändigtvis att den bör se ut sådan. Det är ju inte en speciellt snygg sida. Stilren och trevlig dock. Nåväl, jag tycker i alla fall att man liksom här bör vara tydlig, ha all information tillgänglig och sträcka ut handen till gamla som nya medlemmar så att man är med på noterna.

Här finns en annan förening som just kört på bloggformat. Också mycket trevligt, och lättskött.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Föreningen - en föreningssite?

Gardener said:
Om nån känner för att skriva ihop nåt att lägga upp här så går det bra att göra det via artikelinskickningsformuläret:

http://www.rollspel.nu/skicka-in-text.html
Alldeles utmärkt! :gremsmile:

Till Bearnie: Skulle det kunna tänkas, att man kompletterar den text som redan finns om detta med stadgarna och exakta uppgifter på hur man går till väga för att anmäla sig?
Kort och gott, om man lägger till exakt vem man ska kontakta och sådant, kan man då slänga upp stadgarna också, som det är nu?
Om inte annat, om protokollet måste vara fullständigt först kanske man möjligen kan lägga upp preliminära stadgar, eftersom de ändå säger det mesta om föreningen i sig.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Föreningen - en föreningssite?

1:

Det går bra att fortsätta skicka anmälan om medlemskap till mig fram till att styrelsen utsett en person till detta.

2:

solvebring said:
Till Bearnie: Skulle det kunna tänkas, att man kompletterar den text som redan finns om detta med stadgarna och exakta uppgifter på hur man går till väga för att anmäla sig?
Kort och gott, om man lägger till exakt vem man ska kontakta och sådant, kan man då slänga upp stadgarna också, som det är nu?
Om inte annat, om protokollet måste vara fullständigt först kanske man möjligen kan lägga upp preliminära stadgar, eftersom de ändå säger det mesta om föreningen i sig.
Stadgarna är beslutade om, så de är inte preliminära på något vis. Exakt vem som ska kontaktas angående medlemskap är inte beslutat ännu, men ansvaret ligger inte på mig utan på styrelsen.

Varför information om medlemskap ska komma tillsammans med stadgarna får du gärna förtydliga.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Föreningen - en föreningssite?

Varför information om medlemskap ska komma tillsammans med stadgarna får du gärna förtydliga.
Tja, stadgarna talar i stort sett om precis vad WRNU är och vad WRNU verkar för. En bättre komplettering till en kort skriftlig presentation finns väl möjligen inte?
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag har lagt till en artikelsektion som heter Föreningen: "För nyheter, artiklar och information som rör Föreningen WRNU"

Därtill vore det näpet med en meny i övre menyraden med följande drop-down:

Föreningen
>Stadgar
>Bli medlem
>Styrelsen

Typ.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag har nu lagt till meningen "medlemskap är gratis" till min artikel. Att införa en avgift har inte varit uppe till diskussion, vilket tidigare svar kan ha gett intrycket av.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Gardener said:
Den har ju precis bildats så du får nog ge styrelsen lite tid att få färdigt alla saker. Tror inte ens styrelsen har haft något första möte än.
Nu, av nyfikenhet: Det är över en månad sedan första årsmötet. När kommer mer information, för att inte tala om årsmötesprotokollet?
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Martin Ackerfors said:
Gardener said:
Den har ju precis bildats så du får nog ge styrelsen lite tid att få färdigt alla saker. Tror inte ens styrelsen har haft något första möte än.
Nu, av nyfikenhet: Det är över en månad sedan första årsmötet. När kommer mer information, för att inte tala om årsmötesprotokollet?
Tack för påminnelsen! Nu finns protokollet + bilaga tillgängligt i en separat tråd. :gremsmile:
 
Top