Förberedelser – WRNUs rollspelsmakarjulkalender 2020

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Hörni!

Förra året kom jag på en kul idé ganska sent – en rollspelsmakarkalender.

Jag tänkte försöka göra det här till en återkommande grej, men kanske med lite mer framförhållning i år.

Det här var upplägget förra året, och jag tyckte att det funkade ganska bra:

  • Tillsammans strävar vi efter att öppna en lucka per dag fram till julafton.
  • Det finns ingen gräns för hur många luckor som kan öppnas på samma dag. Det kan finnas flera luckor med samma siffra.
  • Man "öppnar en lucka" genom att posta ett inlägg.
  • I inlägget ska följande finnas med:
    • En kort beskrivning av vad som finns på utsidan av luckan, förutom siffran.
    • Valfritt: ett julrim relaterat till innehållet.
    • Ett innehåll.
  • Innehållet ska vara något man skapat till något rollspel. Eller det kan ju vara ett rollspel också, om man hunnit bygga ett. Det kan vara en husregel man just kom på, en SLP som kan slängas in någonstans, det kan vara ett vapen med stats, en ny klass till D&D, en ny bakgrund till Rotsystem, en mini-dungeon, en häftig organisation, ett äventyrsfrö, en inspirerande mening eller nästan vad som helst som faller under kategorin "skapande" och "rollspel".
  • Skulle vi som kollektiv missa en dag så gör det inte jättemycket, men om man är den förste som postar något nästföljande dag så är det helt OK att numrera sitt inlägg retroaktivt.
Så… Den här tråden finns mest för att stämma av intresse och påminna folk i god tid, så att vi kanske kan få ännu fler deltagare och bidrag i år än förra året…

What say you?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Det enda jag inte riktigt ät nöjd med är nog namnet. Eller ja, jag gillar ju egentligen långa ord och så, på samma sätt som jag gillar att stapla konsonanter på varandra (som i "lovecraftstkt"), men "rollspelsmakarjulkalender" är ju rätt… trist, liksom. Förslag?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Det enda jag inte riktigt ät nöjd med är nog namnet. Eller ja, jag gillar ju egentligen långa ord och så, på samma sätt som jag gillar att stapla konsonanter på varandra (som i "lovecraftstkt"), men "rollspelsmakarjulkalender" är ju rätt… trist, liksom. Förslag?
Gör som japaner och kantoneser och förkorta. Romaka!

Och jag kommer nog att bidra med något. Är det liksom fritt fram och tio pers postar på ena dagen och inga på nästa, eller hur funkar det?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Och jag kommer nog att bidra med något. Är det liksom fritt fram och tio pers postar på ena dagen och inga på nästa, eller hur funkar det?
Det är fritt fram! Jag som arrangör har tänkt försöka se till att ha några idéer på lager att skaka fram ifall det bortåt kvällen ser lite tomt ut någon dag – eller om jag bakdaterar dagen efter, vi får se. Helst vill jag ju inte ha några tomma dagar.

Men däremot ser jag inga bekymmer med att ha tio samma dag, det är bara att köra på. Minimal administration, eget ansvar =)
 

MetaLarsson

Warrior
Joined
22 Mar 2014
Messages
242
Det enda jag inte riktigt ät nöjd med är nog namnet. Eller ja, jag gillar ju egentligen långa ord och så, på samma sätt som jag gillar att stapla konsonanter på varandra (som i "lovecraftstkt"), men "rollspelsmakarjulkalender" är ju rätt… trist, liksom. Förslag?
"RollspelsMAKERIkalender" kanske är bättre benämning?
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Nu har jag bestämt mig för att vara på. Jag ska ha en egen kalender för min spelklubb, så det kommer vara en viss överlappning men det kommer finnas saker som bara ena kalendern får då jag misstänker att ingen här är intresserad av vårat klubbfanzin.
 
Top