Nekromanti Fågel söker spelare

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag har varannan helg ledig (och någon vardag i veckan också). Det vore väl fan om jag inte kunde spela något då. Villig att spela eller spelleda något i stil med Swords & Wizardry, Labyrinth Lord, Hackmaster, Dungeon Crawl Classics, Call of Cthulhu, Runequest 6 eller Artesia. Förslag mottages. Stockholm. Kaffe. Tärningar.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag är på. Är mest intresserad av (nämn ordning) Labyrinth Lord/SW, Runequest 6, Call of Cthulhu eller Artesia. Spelar helst, men kan så småningom spelleda också. LL eller RQ6 i så fall (eller kanske CoC).
 

Rob

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
93
Jag är intresserad av att vara med. Jag kan tänka mig att både spela och spelleda. Skulle jag spelleda skulle det bli OD&D eller B/X (kanske "Horror on the hill"). Både RQ och DCC (förutom OSR spel naturligtvis) låter intressant för mig.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
Jag är nog också intresserad! Vad gäller spel så känns det för min del som det blivit tillräckligt med OSR ( i diverse former) så just de spelen hoppar jag nog. Men om det handlar om RQ6, Coc eller kanske Pendragon (som jag funderar på någon gång försöka hålla i själv) så är jag på.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Efter att ha glott lite i mina hyllor utökar jag spelen jag glatt kan spela/spelleda:
Nights Black Agents, Trail of Cthulhu (Bookhounds of London) och ... öh... Warhammer!
 

Rob

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
93
Jag skulle kunna tänka mig att spelleda Rappan Atthuk, eller Castle of the Mad Archmage. Båda de passar nog bra om det kommer att vara lite varierat vilka spelare som kan dyka upp.

Generellt föredrar jag fantasy även om jag kanske är mindre intresserad av Warhammer då jag aldrig har varit speciellt förtjust i värden.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Argh. Jag vill spela DCC, Rappan Athuk, Castle of the Mad Archmage, Nights Black Agents, Trail of Cthulhu, S&W/LL/whatev. Men jag är rädd för att jag inte har tid för ytterligare en regelbunden spelgrupp just nu :(
Storuggla said:
Det var en underlig fobi.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Intresserad! OSR/Rappan Athuk/CoC står väl högst upp på min lista, även om jag också hoppas att jag nån gång får spela G-serien.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag är intresserad. Mitt schema är ganska fullt, men förhoppningsvis inte så fullt att jag blir rädd för det.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Fasen att man inte bor i Sthlm, är några rollspel där som man med glädje hade viljat spela med Ugglan som SL..
 
Top