Nekromanti Exploding Zombies... no really

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
380
Location
Birmingham, UK
Min spelgrupp nissar för tillfället runt i Tarkas och tack vare en Magistorm så blev de belönade med en mindre skatt och ett gäng mycket arga och solbrända zombies. Eftersom jag tyckte att brända zombies behövde vara lite coolare än vanliga zombies så beslutade jag mig för att modda om lite och det blev en succé! De mötte 12 stycken Zombies totalt och klarade sig, under förutsättningarna, relativt bra (Två kom väldigt nära döden dock efter ett par riktigt dåliga tärningsslag). Eftersom jag känner mig generös tänkte jag att jag kunde dela med mig av statsen osv för zombien, så andra kan få chansen att kasta exploderande zombies på sin spelgrupp också ;)


(Fair warning, allt är på Engelska)


Scorched Zombie (14)


SKILLS
Sense Treasure5D6
Unending March4D6
Find Live Beings3D6



ABILITIES
DeadDoes not require food, water, rest, or oxygen. The zombie has no intellect and cannot be frightened or threatened, and any spell that affects the mind has no effect on it.
One Track MindCan only perform Standard Attacks and Parry.
Iron Grip (2 Advantages)The Zombie utilises it’s undead strength and the GM decides if it Disarms the Opponent or inflicts Armour Damage to a random Body Part.
Scorched Flesh (3 Advantages)The dormant Pyro and Termotropical Energies trapped in the Zombie’s Undead body awaken and bursts through it’s flesh. Causes Fire Damage 3D6/0D6
ProtectionThe Zombie is Immune to the Find Opening Advantage and the Weapon Property Penetrative.
FatigueThe Zombie does not acquire Fatigue.


MeleeHitTypeDamageProperties
Rip & Tear4D6Crushing3D6+2Iron Grip, Scorched Flesh


DefenceSkillNotes
Unstoppable2D6is treated as Counter


ProtectionCutCrushPierceBase
Charred Flesh17223217



AttributeValueDmgFatigueTurning Point
Speed2D61-401D10
Impression-5-901D10+1
Physique4D610-1401D10+2
Vitality-15-1901D10+3
Reaction2D620-2401D10+4
Self Control-25-2901D10+5
Alertness2D630-3401D10+6
Base Armr1735-3901D10+7
Base Dmg3D640-4401D10+8
Recover-(+5)(…)(+1)



TURNING POINTS
1Zombie throws Attacker to the ground (Attacker Falls Over; Zombie becomes Attacker)
2-3Zombie in favourable position (becomes Attacker, +1D6 to hit)
4-8Causes damage to the Zombie’s body (Nothing happens)
9The Thermotropical Energies within the Zombie supercharge, causing an explosion. All within a Short distance of the Zombie must clear Reaction 14 or take 4D6 Crushing Damage and 2D6/2D6 Fire Damage.
10+The Zombie is slain and is no longer a threat.
 

Hikage

Veteran
Joined
2 Mar 2011
Messages
150
Jag är ju bara imponerad över att de klarade sig bra mot dem. :p

Hur många exploderade?

Annars ser det grymt ut! Jag snor. :D
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
380
Location
Birmingham, UK
Det är en grupp på 5 spelare och alla är relativt kapabla i combat så det var hyfsat lätt för dem, två kom jävligt nära döden dock efter att de rullade extremt dåligt och började få en massa smärta som ställde till det riktigt ordentligt för dem. Tack vare deras kamrater kom de undan med livet i behåll, dock kommer en av dem behöva typ en veckas vila efter att en Zombie lyckades få in en Scorching Flesh i skrevet på honom.

Det var faktiskt bara en av Zombisarna som exploderade (den sista, vilket gav ett väldigt episkt avslut) eftersom en av karaktärerna är skitbra på att använda yxa och därmed fick in tillräckligt med skada för att rulla 10+ på skadetabellen typ varje gång.

Sno på, hoppas de kommer till användning :)
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
380
Location
Birmingham, UK
Jag funderade på det men kände att det kanske var lite för elakt. Kanske att 9-12 är explosion och 13+ är bara död utan någonting
 

Nirbulas

Veteran
Joined
8 May 2011
Messages
148
Schysst att du delade med dig av zombien! Fler vandöda tjänare åt framtida Eon IV nekromantiker.
 
Top