Nekromanti Exorcism

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Vad säger ni om exorcism? en liten flicka har blivit besatt av djävulen och börjat skrika saker på latin och måste kedjas fast i sängen tills att exorcisten en gammal sammanbiten gråhårig man i svart rock med portfölj anländer som tar fram sin bibel och sitt krucifix,börjar svänga med dessa och börjar skrika på Latin han också.......
/great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>en liten flicka har blivit besatt av djävulen och börjat skrika saker på latin och måste kedjas fast i sängen tills att exorcisten en gammal sammanbiten gråhårig man i svart rock med portfölj anländer som tar fram sin bibel och sitt krucifix,börjar svänga med dessa och börjar skrika på Latin han också.......</I>

...och måste kedjas fast i sängen tills en annan exorcist anländer, och så tar han fram sin bibel och börjar skrika på latin, och så kedjar de fast honom... (-:

--
Åke
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
låter som att du har varit och tittat på exorcisten.
en mycket bra film. går säkert att sätta in i nått rollspels äventyr passar nog bäst i wod./images/icons/smile.gif
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Vet inte riktigt om det..

.. passar bäst i WoD, jag tänker inte yttra mig vidare om den frågan p.g.a. dess förmåga att dra till sig onödiga diskussioner... men det skulle nog funka rätt så bra i vilken annan spelvärld som helst tror jag, men det låter lite klassigt DoD igentligen, om man bortser från Latinet /images/icons/smile.gif... låter dock lite CoC när man tänker efter...

Nightfang som älskar CoC, och har bestämt sig för att spelleda det!

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
Re: Vet inte riktigt om det..

jag kan nog hålla med om att det kanske skulle passa bättre i CoC, men i dod nä det tror jag inte på. /images/icons/smile.gif
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Varför inte DoD ???

Det skulle väl kunna funka om man omodiferade det hela lite... om jag inte minns helt fel så tror jag det t.o.m. finns en besvärjelse vid namn Exorsism i DoD 91:an... så jag tror nog det skulle funka... hmm.... kanske fel forum för den här delen av diskussionen... kanske /images/icons/smile.gif... jaja...

Nightfang

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
Re: Varför inte DoD ???

ja kanske skulle det funka jag vet inte vi får väl ta och kolla på det om ni vill råka ut för det i dod.
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Du har missupfattad mig..

Jag vill inte påstå att jag menar att jag vill råka ut för det... jag syftar bara på att man kan ha något liknande i DoD.

Nightfang

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Ni kan sluta [ot]

att debtera ämnet efter som ni så gjärna vill bli besatta så slänger jag in något i vår kampanj nu. Så slut diskuterat. Ni ska alla bli /images/icons/crazy.gif mohahahaha eller något liknande elakt skratt

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
En exorcism skulle mycket väl kunna passa i rollspelsammanhang, men man får tänka på att det hela är katolskt från början. Om man vill få stämmning som i filmen exorcisten så bör man kanske även lägga det i samma tidsperiod. Men att låsa sig fast totalt i filmen vore fel, om du vill försöka dig på så kolla lite information om exorcism och dylikt, en liten böjning på det hela skulle ju kunna vara att den "sjuke" inte alls är besatt utan bara mentalsjuk. Personlighetsklyvning eller nåt?
Det finns möjligheter i konceptet...

"Beware of the Cöla Craver!"
 
Top