Ex som PDF + Söka artiklar + Best of Fenix -paket...

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Hepp! Överväger att köpa en prenumeration men undrar - får man den som pdf/online (också)? Missförstå mig rätt, jag älskar mitt papper, men det dröjer månader mellan jag är hemma så pdf vore toppen.

Sedan, när jag slår till på en prenumeration tänkte jag köpa lite gamla ex. samtidigt, specifikt sådant som rör Svärdets Sång, Mutant Å0 och Troubleshooters. Men som jag förstår det får jag "manuellt" söka efter artiklar, ex för ex, i shoppen - finns det något smidigare sätt?

Därtill, när jag tänker köpa BoF 1-3 (papper+pdf) ser jag att paketet kostar 349:- medan "lösa ex" kostar 109+109+109=327:-
What gives? Jag ser inte att paketet ger något som lösnummer inte ger, eller har jag bara missat något?

Fridens!
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,000
Det faktum att jag aldrig sett PDF-kopior av Fenix Speltidningen flyta omkring online får mig att dra slutsatsen alstret enbart säljes på gammaldags vis (i form av döda träd) och att tidningen har såpass begränsad läsarskara att det inte finns någon som skannar in gamla nummer.

Vad gäller att hitta artiklar till specifika rollspel kan man alltid prova att googla, och jag tänker då på Googles "site" operator.
I nio av tio fall är en sajts egen inbyggda sökfunktion hopplöst underlägsen Google. Detta gäller f.ö. även här på WRNU! Talar nu om förstoringsglaset du ser längst upp till höger - Google är helt överlägsen på att ge dig de träffar du vill ha, och inte de träffar du inte vill ha. Jag har aldrig träffat på en sajt där det är lönt för administratorerna att förbättra sin egen sökfunktion, och ska jag vara ärlig förstår jag inte varför folk alls lägger ner tid på sök när det vore så mycket enklare och framförallt bättre att lägga in en "search powered by Google" mojäng på sin sida...

Om jag exempelvis googlar följande

Code:
"svärdets sång" site:https://43710.shop.textalk.se/fenix
får jag bara en träff. Vet inget om spelet ifråga; kan inte bedöma hur rimligt det är att Fenix har enbart ett nummer (#6 2018) som behandlar det spelet.
 
Last edited:
Top