KH Ett vapen i varje hand

Maskwa

Veteran
Joined
26 Dec 2022
Messages
17
Hej
Har köpt kopparhavets hjältar och tänkt spela med mina barn. Jag har läst reglerna och världen. Ett av mina bar undrade om man kunde ha två vapen ett i vardera hand. Jag tittade i reglerna och hitta extraattacker men inget om det. Finns det i reglerna? Om inte kör några med det och egna lösningar?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Hej
Har köpt kopparhavets hjältar och tänkt spela med mina barn. Jag har läst reglerna och världen. Ett av mina bar undrade om man kunde ha två vapen ett i vardera hand. Jag tittade i reglerna och hitta extraattacker men inget om det. Finns det i reglerna? Om inte kör några med det och egna lösningar?
Har inte boken till hands nu men extra attacker är en ovanlig bonus. Mest för att det är en sådan sak som rubbar balansen. Det sagt finns det som förmåga och extra manöver. Förmågan kan finnas i Hjältarnas Väg (till Hjältarnas Tid, som ju har samma regelbas). En extra attack kan göras mot ett visst antal Gardpoäng (vill jag minnas).
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Det finns väl inget som hindrar att man har olika vapen i varje hand, ifall man vill variera vad man anfaller med.

Men man får inte fler handlingar bara för att man plockar upp fler saker, som Mogger säger är det en balansfråga. Vore det så lätt så skulle alla göra det.
 
Top