Nekromanti Ett annat introduktionsäventyr på G.

Oden

Veteran
Joined
1 Nov 2009
Messages
97
Håller på att fixa till ett introäventyr till gruppen och skulle behöva lite info från eventuella Eon-veteraner med tillgång till äldre material.

Rollpersonerna består av ett antal "less than upstanding" medborgare (desillusionerad ex-inkvisitor, baktalad medikus/kirurg, traktens råskinn och en handelsman som kommit på obestånd).
Jag behövde en större stad en bit bort från maktens centrum och blicken föll på hamnstaden Lagath i Lemiraprovinsen. Det fanns lite enkel info på Eon-wikin men vill gärna ha lite mer.

Vad för skala är det på kartorna i början och slutet av pdfen?

Hur många invånare har staden? Vad heter Lemiras Princep? Vem styr staden Lagath (titel och namn)? Finns det några maktgrupper från officiellt material jag kan använda?

Naturligtvis kan jag improvisera det mesta av detta, men om det finns färdiga delar vore det guld värt så jag kan lägga krutet på annat.
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Det står väldigt lite om denna staden i Geografica Mundana. Det nämns iallafall att det är spänd stämning mellan sjömännen och ortsbefolkningen. Barfights?

Det står inget om hur många invånare som finns i staden. Vi får nog vänta tills Jargienmodulen kommer.
 

Oden

Veteran
Joined
1 Nov 2009
Messages
97
Tackar för svaret. Någon Jargienmodul orkar man nog inte vänta på så det blir improvisation helt enkelt och blir det allt för underligt får man väl retconna.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Enligt Jargiens-manuset heter Lagaths princep[FONT=Times New Roman, serif] Flavos Grande Quintillis[/FONT], och är extremt fet men en mycket skicklig politiker. .Han ligger i en allvarlig fejd med stadens borgmästare, Servo Sage a Lagath.

Lagath har 55 000 invånare.
 

Oden

Veteran
Joined
1 Nov 2009
Messages
97
Ymir to the rescue! Tackar för infon och redan ett par konflikter att nysta i.
 
Top