Eon4 Krigarpräst (Paladin)

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Hej,

Flickvännen tänkte skapa en Paladin i Eon. Jag antar att det närmsta rent tematiskt blir en krigarpräst.
Det jag lurar lite på är om de befintliga reglerna gällande magi fungerar för att skapa en typisk Paladin?
Är det någon som är expert och har lite tips på hur man ska tänka? Just nu sitter jag och bläddrar igenom allt material till Eon4 och försöker hitta något rimligt sätt att skapa den karaktären.

Hur skulle ni ha gjort?
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Min initiella plan är att rolla en karaktär enligt vanliga regler. Fördela färdighetspoängen på ett sådant sätt att det blir en hybrid mellan riddare och präst.
Sedan koka ihop egna besvärjelser med Teotropi baserat på de andra aspektböckerna.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,657
Location
Värnhem, Malmö
Arketyp Mystiker, miljö Härläger (från Strid)? Alternativt Krigare eller Vapenmästare med Lärosäte som miljö, och så struntar ni i att slå tärningar på något av Kunskap & Mysterier-slagen för att se till att hon får några mysterier. De vanliga mysteriereglerna borde funka utmärkt för en tempelriddare. Stridsboken innehåller ju också åtskilliga kyrkliga riddarordnar som hon kan tillhöra. Däremot tror jag inte att man får till en klassisk paladin av D&D-snitt, de är ju helt olika spel.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Snyggt, tack så mycket för tipset. Det får bli något sådant.
Nu ville dottern spela en alkemist.. så jag får dra tillbaka till ritbordet igen
 
Top