Nekromanti [Eon] Damarien släpps nu!

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Nu har Damarien äntligen kommit och det är vår första landsmodulen till Eon IV, en fyllig modul om det mystiska landet. Denna modul med sina drygt 300 sidor, tryckt i tvåfärg med hårdpärmsomslag, behandlar allt från hur du gör en damarisk rollperson, ingående beskrivningar av landets envåldshärskare Storfurst Thamas Vitfjäder till alla de hemligheter som förknippas med Damarien. Dessutom beskrivs 27 nya mysterier för hedendomen och vindtron samt 20 nya varelser såsom basilisker, nattrosor, dryader och sylfer.

Bilder, mer information och köpmöjligheter finns här:
http://webshop.helmgast.se/sv/eon/modul-damarien.html
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,397
Location
Umeå
Japp, fick den i fredags! Har inte hunnit läsa hela ännu, men väldigt nöjd så här långt - bra stil, bra språk och jag är positivt överraskad att Damarien känns så spelbart som plats för en kampanj. Bra jobbat, håll kvar den författaren i ert stall! :)
 

Naqser

Veteran
Joined
24 Aug 2016
Messages
36
Phelan;n265453 said:
Japp, fick den i fredags! Har inte hunnit läsa hela ännu, men väldigt nöjd så här långt - bra stil, bra språk och jag är positivt överraskad att Damarien känns så spelbart som plats för en kampanj. Bra jobbat, håll kvar den författaren i ert stall! :)
Och utfodra någon form av kraftvete.

Väntar på min bok ännu, har dock fått tygkartan som ska ramas in i något skede.
 

hokvinge

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
19
Location
Göteborg
Fick min Damarien i fredags och måste säga att vid första genombläddringen så ser den mycket bra ut!

Bra jobbat Helmgastar!
 

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Jag undrar är det någon som kanske kan säga vem som har ritat den ypperligt snygga omslags bilden eller länka mig själva bilden jag skulle vilja ha den som inspirations bild
 

Famine

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
39
Så avundsjuk på de som fått den... Vill ju bara får den, när man väntat sen dag 1 på kickstartern.. XD
 

Nirbulas

Veteran
Joined
8 May 2011
Messages
148
Mycket bra och omfattande modul. Hedendomen är awesome och ger mer karaktär åt gudar som knappt nämndes i den tidigare religionsmodulen. Mysterierna som finns i boken är väldigt coola och passande tematiskt för de olika gudarna. Siglosmärkena är dessutom snygga och kommer säkert dyka upp i någon framtida kampanj. Jag uppskattar också att ha fått klarhet i hur det regelmässigt funkar att börja använda sig av magi i Mundana och att sanna namn beskrevs mer och kom till användning på ett intressant sätt. (Kul att grimmen används i Damarien med, trevligt inslag av folktro.)

Hemlighetskapitlet var utsökt. Sanktoriter, Xinu, lamior, etc. Nu behöver jag bara veta mer exakt vad Avgrunden egentligen är för rent vetenskapliga syften :D

Coola monster och varelser med. Basilisken har redan kommit till användning. Den funkade bra och dess förmågor ledde till prekära situationer på ett värdshus.

Illustrationerna var snygga och jag skulle vilja ha mer av dem. Eken med siglosmärken och skelett efter boskap vid rötterna var nog min favvoillustration.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Kul med alla fina omdömen!

Phelan said:
Bra jobbat, håll kvar den författaren i ert stall! :)
Håller helt med! Han heter Erik Melin och kallas ermine här på forumet.


ThemVSyou said:
Jag undrar är det någon som kanske kan säga vem som har ritat den ypperligt snygga omslags bilden eller länka mig själva bilden jag skulle vilja ha den som inspirations bild
Illustratören heter Krzysiek Poznanski.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
famine said:
Vet ni hur länge man som backer kan få vänta?
Har du inte fått boken imorgon torsdag, skicka ett mail till info (snabel-a) helmgast.se så hjälper vi till att spåra.
 

Kuma

Veteran
Joined
29 Jan 2015
Messages
123
Är det någon vajsing med distributionen? Varken SF-bokhandeln i Malmö eller Göteborg har ens fått in boken, vad jag sett, och nu verkar det som att den redan är restad även i deras webhandel och i Stockholmsbutiken.

Eller det är bara SF-bokhandeln som lider av huvudstads-syndromet och/eller logistikproblem?
 

phastari

Veteran
Joined
19 Apr 2014
Messages
58
Är nog bara för kickstart-backers som boken är släppt. Kommer antagligen senare till övriga.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Det har tyvärr har blivit problem med distributionen till butikerna och vi har lyft frågan med vår distributör Ringkvist/Spelfrakt så att vi ska kunna lösa detta så snabbt som möjligt.

Nämn gärna för er lokala spelbutik att ni är sugna på Damarien (eller för den delen andra produkter) så vet de vad de bör beställa.
 

Kuma

Veteran
Joined
29 Jan 2015
Messages
123
phastari;n266240 said:
Är nog bara för kickstart-backers som boken är släppt. Kommer antagligen senare till övriga.
Mycket möjligt att det är som du skriver, men i så fall är det konstigt att SF-bokhandeln hade boken tillgänglig för försäljning på hemsidan och i Stockholmsbutiken tidigare.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Bra bok, men sååå besviken att det inte fanns tydliga regler för hur lamior blir till, funkar och vad som händer om en spelare spelar en... Eller varför inte lite mysterier för lamia kultister? Känns rätt relevant i Damarien av alla ställen!
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
378
Location
Birmingham, UK
Mundo;n266254 said:
Bra bok, men sååå besviken att det inte fanns tydliga regler för hur lamior blir till, funkar och vad som händer om en spelare spelar en... Eller varför inte lite mysterier för lamia kultister? Känns rätt relevant i Damarien av alla ställen!
Instämmer, skulle även varit kul med lite uppdaterade händelsetabeller för damariska rollpersoner. Dock fortfarande en episkt bra bok och gillar verkligen mystikkapitlet
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
jensofsweden;n266257 said:
Instämmer, skulle även varit kul med lite uppdaterade händelsetabeller för damariska rollpersoner. Dock fortfarande en episkt bra bok och gillar verkligen mystikkapitlet
Måste understryka detta, boken är grymt bra.
 

Den Gamle

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
89
När kommer Damarien till butikerna egentligen? Vad är den senaste informationen angående detta.
 
Top