Eon Eon 1-3. Question about Karaktärsdrag for old players

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
So you have your Karaktärsdrag on the character sheet but the rules rarely do anything with them. I understand they were meant mostly for roleplay guidance, but having played a lot of Pendragon, some ideas come to mind:

* Use a roll against a suitable value as a sort of reaction roll: If you are trying to appear a certain way or interacting with a culture that rewards a particular behavior.

* When we played Pendragon, I would often have a player roll against a personality trait to see how their character felt about a particular thing. They were free to ignore that (after all, people often have second thoughts or second guess themselves) but it was a lot of fun and occasionally gave people second thoughts about what their characters wanted to do.

What I am curious about is for people who played the older versions of Eon, what did you do with them if anything?


Please note that I am not asking what it says in the rulebook. I've read that. I am also well aware of Eon 4 and how it does things, I'm not interested in comparisons of systems. I am asking about the system that existed before 4 :)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Vid några tillfällen använde vi dem för att se hur rollpersoner reagerade på situationer där spelaren kanske visste vad som var "rätt" men det var oklart om rollpersonen gjorde det. Till exempel, en rollperson ska gå på marknaden men dröjer med att komma tillbaka. Den typiska spelarreflexen för den andra rollpersonen är då att tänka "aha, något måste ha hänt, jag måste ge mig ut och se vad", men skulle rollpersonen tänka så? Är det kanske inte troligare att den andra rollpersonen träffat en gammal vän och tagit en öl? Så då slog vi för Lojalitet – lyckat slag innebar ge sig ut och leta, misslyckat strunta i det.
 

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
Vid några tillfällen använde vi dem för att se hur rollpersoner reagerade på situationer där spelaren kanske visste vad som var "rätt" men det var oklart om rollpersonen gjorde det. Till exempel, en rollperson ska gå på marknaden men dröjer med att komma tillbaka. Den typiska spelarreflexen för den andra rollpersonen är då att tänka "aha, något måste ha hänt, jag måste ge mig ut och se vad", men skulle rollpersonen tänka så? Är det kanske inte troligare att den andra rollpersonen träffat en gammal vän och tagit en öl? Så då slog vi för Lojalitet – lyckat slag innebar ge sig ut och leta, misslyckat strunta i det.
Much appreciated.
 
Top