Nekromanti Enligt Google så kan Rollspel.nu vara hackad

Den Gamle

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
89
Om man söker efter Rollspel.nu på Google så finns det en varning vid länken hit där det står följande: "Denna webbplats kan ha blivit hackad".

Har inte provat och klicka på länken genom Google.

Dessutom tyckte jag det var konstigt att man inte får upp någon beskrivning av Rollspel.nu på Google, utan bara länken. Vet inte om det varit så tidigare.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
Vi håller på att kolla. Det ska vara nått enligt liknande:

"Some pages on this site may have been hacked by a third party to display spammy content or links. You should take immediate action to clean your site and fix any security vulnerabilities. Learn more."

Återkommer.

EDIT: Det som är knepigt är att det finns rätt så många länkar på domänen att kolla.

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
Vi har kollat sajten och inte hittat något fel. Vi har rapporterat till Google som säger att de inte hittar några fel heller. Så nu ska vi se om varningen försvinner.

/Magnus
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,120
Magnus, om du råkat missa den andra tråden: det snackades om ett lurigt redirect-script, som bara aktiveras om man kommer till hemsidan från Google. Evt nåt att testa, kanske i private browsing / motsv så man inte åker dit på en cookie (osannolikt, men varför chansa).

Jag testade just att gå in direkt från google, i private browsing i firefox, på win7, inget händer, evt bra att testa på nån annan plattform.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
zonk;n195073 said:
Magnus, om du råkat missa den andra tråden: det snackades om ett lurigt redirect-script, som bara aktiveras om man kommer till hemsidan från Google. Evt nåt att testa, kanske i private browsing / motsv så man inte åker dit på en cookie (osannolikt, men varför chansa).

Jag testade just att gå in direkt från google, i private browsing i firefox, på win7, inget händer, evt bra att testa på nån annan plattform.
Informerade Lupus om att kolla på det.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
zonk;n195073 said:
Magnus, om du råkat missa den andra tråden: det snackades om ett lurigt redirect-script, som bara aktiveras om man kommer till hemsidan från Google. Evt nåt att testa, kanske i private browsing / motsv så man inte åker dit på en cookie (osannolikt, men varför chansa).

Jag testade just att gå in direkt från google, i private browsing i firefox, på win7, inget händer, evt bra att testa på nån annan plattform.
Tack för tipset!

Jag har också hittat en Pinterest-plugin på en skum sida som vi håller på att undersöka.

/Magnus
 

micke_p

Veteran
Joined
29 Jun 2014
Messages
181
Saxat från https://support.google.com/websearch/answer/190597?p=ws_hacked&hl=sv&rd=1 . Jag gissar att ni redan kikat på sidan. Postar om utifall att.


Meddelandet Denna webbplats kan ha blivit hackad tas inte bort förrän den webbansvariga vidtar åtgärder.
Följ dessa anvisningar för att åtgärda problemen:

  1. Registrera och verifiera webbplatsen i Googles Search Console.
  2. Logga in på Search Console och titta i avsnittet Säkerhetsproblem där det finns exempel på webbadresser som kan ha blivit hackade. Åtgärda säkerhetsproblemet som gjorde att din webbplats blev infekterad. Annars är risken stor att den smittas igen.
  3. Läs våra resurser om hackade webbplatser om du vill veta mer om hur du åtgärdar problem på webbplatsen.
  4. När hela webbplatsen är åtgärdad och säker igen ber du om en granskning i avsnittet Säkerhetsproblem i Search Console. När vi har kontrollerat att webbplatsen har åtgärdats tar vi bort meddelandet om att den har blivit hackad.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
Top