Nekromanti Enhörningshorn?

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Finns det nån som vet vad tusan man kan använda ett enhörningshorn till??"

Med två A-batterier så är den utmärkt som massage... glöm vad jag sa. :gremwink:
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
Se Monster i Mundana eller Monster och Varelser[NT

NT= nothing terrible
 

Näcken

Veteran
Joined
2 Feb 2004
Messages
16
Location
Jönköping
Nu är jag inte säker på vad ett enhörningshorn har för speciella förmågor i eon (är inte sl). Men om det är så att det ger mer skada så vore ju ett spjut med en spets av ett enhörningshorn ganska läckert. Annars så är det väl så att enhörnings horn har en helandeförmåga, och om det har det i eon också, så är det ju alltid bra att ha ett litet mirakel helnings verktyg. Iaf när Cerec ligger och skriker på marken, ymnigt blödandes från ett sår i sidan.
 

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Re: Om du inte har något viktigt att säga...

Om du inte har något viktigt att säga, svara inte!
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Enhörningshorn (Spoiler)

Men om det är så att det ger mer skada så vore ju ett spjut med en spets av ett enhörningshorn ganska läckert. Annars så är det väl så att enhörnings horn har en helandeförmåga, och om det har det i eon också, så är det ju alltid bra att ha ett litet mirakel helnings verktyg.

Om det gör mer i skada än ett vanligt spjut vill jag inte uttala mig om. Däremot finns det exempel på hur någon historisk filur som sägs ha haft ett enhörningshorn som spjutspets.
Eftersom hornet även har helande förmågor, så vore väl ett sådant spjut lite onödigt? Liksom... det tillfogade såret läks igen, tack vare spjutspetsen! :gremwink:
 

Berfa

Veteran
Joined
19 Mar 2003
Messages
151
Location
Västerås
Re: Enhörningshorn (Spoiler)

Jo men det spjutet som du tänker på sägs ju ha används för att dräpa vandöda som tar skada av biotropi istället för att helas. =)


MvH
/Berfa
 

Hamsterbane

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
92
Location
Skeå
Re: Enhörningshorn? [OT]

En sak som enhörningshorn är bra till är att se till att det någonstans i världen finns en ohörning som är rejält purken på en.
 

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Re: Om du inte har något viktigt att säga...

"Om du inte har något viktigt att säga, svara inte."
Citerat från Ymir.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
...så ska man inte kasta sten i glashus...

Seriöst, låt moderatorerna sköta sitt jobb. Är du missnöjd med ett inlägg finns det en knapp nedanför som ser ut såhär:
och leder till att du kan meddela moderatorerna för forumet. Där skriver du ner anledning till varför du inte gillar inlägget. Använd den funktionen!
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: Enhörningshorn (Spoiler)

Jo men det spjutet som du tänker på sägs ju ha används för att dräpa vandöda som tar skada av biotropi istället för att helas. =)

Så var det kanske... Man kan ju inte ha allt i minnet :gremwink:
 

Näcken

Veteran
Joined
2 Feb 2004
Messages
16
Location
Jönköping
Re: Enhörningshorn (Spoiler)

Jo det är ju iof en nackdel om såret omedelbart sluter sig på motståndaren så fort jag tillfogat honom en punkterad lunga. Men jag menade ju inte detta i kombination. (jag kanske uttryckte mig klumpigt) Och dessutom så sa jag; Om det är så att ett enhörningshorn skadar mer...inte att det faktiskt gör det. Och sedan vet jag inte om hornet har helande krafter. Det är ju iof en vanlig egenskap förknippad med enhörningar i de flesta sagor, sägner, rollspel mm där de presenteras. Jag kan ju ta och upprepa att jag är inte sl, och föredrar därför att inte plugga in desse kunskaper. De som uppenbarligen finns om diverse saker & ting.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Håller med föregående talare

Förvisso skriver du väldigt många väldigt bra inlägg och du är långt ifrån ett troll. Men jag kan som moderator inte annat än förundras över ditt inlägg. ourz ställde en ärlig fråga. Jag tror inte att han förväntade sig ett sånt här nonsens-svar och jag kommer som moderator inte tolerera det. Så jag ber dig att sluta med sånt.

I övrigt, se Ymirs klistrade inlägg.


/Naug, modererar
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Kan man inte göra ett enhörningshorn till ett blåsinstrument alt. ett horn som du ljuder i inför strid osv.

Vore ganska häftigt! :gremlaugh:

// Creigh (Som numera fightas med en dödsgud)
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Re: Enhörningshorn? [OT]

Dagens mest irrelevanta svar tror jag, än dock tveklöst det roligaste...

Ohörning? haha

// C
 
Top