Chock Endast för backare!

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Lite lustigt att denna produkt säljs på SFBok. Falsk marknadsföring? :)

 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
SF Bok backade mer än ett x av spelet och säljer sina Kickstarter rewards vidare?
Troligtvis. Många kickstarters (i alla fall svenska) har ju haft någon nivå där man får typ 10 eller 20 ex, just för att butiker ska kunna hoppa på tåget
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,280
Kanske kan LJSLarsson svara på det?

Jag vet dock att det var tänkt att säljas i begränsad utgåva på konvent, mässor och andra evenemang, så ska jag killgissa kan det vara så att SF Bok har fått köpa in ett gäng eftersom sådant uteblir.
 
Last edited:

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Alltså jag hatar ju kickstarter exklusiva böcker och tycker de är aktivt skadliga för hobbyn.

Men jag hatar också falsk marknadsföring

Så slutsatsen är att jag älskar och hatar det här lika mycket, och är nu helt neutral i frågan om folk borde vara upprörda om det här eller inte.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Jag hoppas alla förstår att jag är ironisk och bryr mig egentligen inte om hur spelföretag säljer sina prylar, men tyckte det var lite roligt att en "endast för backers"-utgåva säljs i butik. Jag är helt med på att det kan bli så (med dagens corvid-19 situation så får man vara glad om man lyckas sälja alls).
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Som Gabrielle de Bourg sa så var böckerna tänkta att säljas på mässor, men eftersom det inte blev några av så släppte vi ett litet begränsat antal till bokhandeln så att de som tänkt söka upp oss skulle kunna få tag i dem den vägen, bland annat.
 
Top