En till tråd om högtalare med blåtand

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Hej!
Jag kommer troligtvis att i framtiden spelleda en del rollspel på en väldigt stämningsfull plats, nämligen en kompis stuga utan el. Jag skulle gärna vilja få lite musik till spelandet och skulle därför behöva en högtalare med blåtand så jag kan spela upp musik som finns på mobilen. Jag kan i stort sett inget om högtalare så jag känner mig lite lost.

Akustiken där den ska användas är inte så lysande och vi är inga audiofiler så det behöver inte vara något från high-end segmentet, men vill inte att det ska vara helt kasst ljud heller. Batteritid och eventuellt möjlighet att ladda via USB från en powerbank är intressant då det som sagt inte finns el.

Estetik är ointressant utan här handlar det om ren och skär funktion och eftersom jag troligtvis inte kommer att ha ett stort behov av den när kampanjen är avslutad så vill jag inte lägga ned en gigantisk summa pengar på den. Hade tänkt mig någonstans kring 1000 SEK, men vet inte riktigt om det finns vettiga saker att få för den summan.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,449
Location
Stockholm
Akustiken där den ska användas är inte så lysande och vi är inga audiofiler så det behöver inte vara något från high-end segmentet, men vill inte att det ska vara helt kasst ljud heller. Batteritid och eventuellt möjlighet att ladda via USB från en powerbank är intressant då det som sagt inte finns el.
Jag är jättenöjd med våra två JBL Clip. Vi har tredje generationen men nu har det kommit en fjärde och jag tror inte den är sämre.

Lång batteritid, smidigt format, okej ljud (men knappt någon bas pga storleken). Priset är runt 700 SEK.



Den är supersmidig att ta med sig överallt, till och med så smidig att jag lätt glömmer var jag lagt den. :D

EDIT: Om du skulle hitta JBL 3 clip för ett bra pris tycker jag att du ska slå till! Kanske kan finnas i restlager nånstans.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
JBL Flip 5 har vi här hemma och det är nog mest jag som använder den. Ute i trädgården, i garaget, med fler platser. Den har vad ni behöver.
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Jag har haft två Marshall (en Stanmore och en annan)... de har båda gått sönder alldeles för tidigt så dem rekommenderar jag inte.

Jag köpte någon ny på HiFi-klubben, liten och låter helt ok, för drygt 1000kr. Men nu verkar det mesta vara dyrare där (om de inte har billigare saker i butiken än på webben).

Den här skulle jag kolla på och jämföra med. Så kanske du ändå hittar något billigare du föredrar:
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Jag var och klämde på lite högtalare igår och till sist blev det en JBL Clip4 som var på rea. Sonos Roam kändes som en bättre högtalare, men hade en hel del features jag inte kommer att använda och var tre gånger dyrare. Efter ha testat och lekt runt med Clip4:an hela eftermiddagen och kvällen är jag väldigt nöjd med både ljud (för priset), hur robust den verkar vara och batteritiden. Det enda negativa jag hittat är att knapparna är väldigt känsliga och om man bär omkring på den är det lätt att bara råka nudda en knapp och t.ex. stänga av högtalaren.
 
Last edited:
Top