Nekromanti En smula ödmjukhet dagen innan...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Klockan var ungefär 18 den 21 januari 2001 när jag registrerade min användare här på Rollspel.nu. Mina (äldre) kompisar höll till här och jag var tvungen att ta reda på vad det var som var så spännande. Den sommaren skulle jag fylla 15 år och jag var töntigast i hela världen.

Ganska snart satt jag fast i ert inbilska nät och sölade ner forumet med dumma frågor och dumma svar så till den grad att Azagthoth kände sig nödgad att säga till mig. Det var nog tur det. Jag skärpte mig efter hand och lockades av den fantastiskt kreativa atmosfären. Visst, jag var aldrig lika ihärdig som Krille, lika mäktig som Gardener, lika pretentiös som Ymir, lika klurig som Han, lika skånsk som Walium, lika livfull som Magnus Seter, lika plastbehårad som chrull, lika skumma som Arvidos, lika passionerad som Troberg, lika begåvad som Dante, lika smart som Rising...

Ändå fick jag äran att stå för både julkalendrar och att leda Rollspel.nu en bit på vägen (ungefär hälften av min registrerade tid här spenderade jag bakom kulisserna, herregud) och jag kan inte bli nog tacksam för den chansen. ...Och jag vill ändå tro att jag gjorde ett litet avtryck. Det är dock inte poängen med mitt inlägg (som jag först tänkte skicka som ett mail till redaktionen bara).

Poängen med mitt inlägg är ett ödmjukt tack. Jag hade inte varit den jag är, eller varit där jag är idag om det inte varit för er. Ni har emellanåt varit sjukt jobbiga och insnöade, men ni har också bjudit på många skratt. Jag har lärt känna många fantastiska personer och jag har lärt mig oerhört mycket.

Tack.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Lite så känner jag också.

Användarna på Rollspel.nu har utmanat mitt sätt att tänka, gjort mig uppmärksam på nya spel och sätt att spela, och dessutom gjort mig till (vill jag tro) en bättre och mer ödmjuk människa än jag var för elva år sedan.

Och framförallt har jag fått lära känna en hel hop sköna människor – varav flera blivit en del av mitt umgänge även utanför rollspelens värld.

(Sen har jag svårt att fatta att lille Yassilus blir 25 i år. Det var ju alldeles nyss – eller, uppenbarligen inte – vi firade din 18-årsdag.)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Man blir förhoppningsvis ödmjuk av ett varierat och stort umgänge som ständigt kräver kompromisser. Jag är säker på att du liksom jag och många andra fått stor träning inom det som vi tar med oss i vad vi än gör numer.

(Det var alldeles nyss. Fast snart sju år sen då. Jag tror jag ska ta och våldgästa chrull snart igen. :gremsmile: )
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ganska snart satt jag fast i ert inbilska nät och sölade ner forumet med dumma frågor och dumma svar så till den grad att Azagthoth kände sig nödgad att säga till mig. Det var nog tur det. Jag skärpte mig efter hand och lockades av den fantastiskt kreativa atmosfären.
Det är underbart roligt att se att sådant går igen på olika håll. När jag läste det här tänkte jag direkt: "Men... Det där är ju jag!". Mer komiskt är - som vi talade om i Småpraten häromdagen - att du är en av de som sagt till mig, tagit mig i örat och hjälpt mig att bättra mitt forumsbeteende. Den stora skillnaden är kanske att du lyckades skärpa dig relativt snart, medan jag fortfarande kämpar - även om jag nog får säga att jag blivit lite bättre.

Förövrigt har jag som yngre forumit alltid sett dig som en del av interiören här och haft dig som en av mina förebilder. Ja, alla de gamla stammisarna är mina förebilder. Det är dessutom roligt att se att vi alla "varit barn i början". Så när du säger tack så säger jag i min tur tack till dig. Grattis till de tio åren.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tack själv Martin!!
Får ju säga att wrnu har gett en många trevliga minnen & trevliga personer som man mött här.
 
Top