Nekromanti En klassiker

Joined
23 May 2005
Messages
78
Location
Hässleholm (och Kristianstad)
Ni har säkert stött på detta förr, men i går lyckades jag komma över en länk till en av de roligaste grejer jag läst. Det är lite Sagan om Ringen-fan fiction, uppenbarligen skriven av någon som är ganska ung och förmodligen förälskad i Legolas. Sidan hittar ni här.

Och här finns en version som någon har kommenterat, som nästan är ännu roligare. Och den hittar ni här.

Read 'em and weep.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Jag skrattar nästan aldrig när jag läser roliga saker. På sin höjd kan jag flina lite om det är riktigt jävla skojigt.

Idag skrattade jag. Det här är hur kul som helst :gremlaugh:
Kommentarerna är obetalbara!

- Vulf
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Hahahahahahaha

Så obetalbart bra!
Visserligen behövs det en alternativ historia till Sagan om Ringen, men det här... Tja... Underbart, jag vill se filmen. :gremlaugh:
 
Joined
23 May 2005
Messages
78
Location
Hässleholm (och Kristianstad)
Re: Underbart!

Den är ju rolig eftersom det inte är en medveten ansträngning om att vara rolig. Ursprungsförfattaren är helt omedveten om att han/hon (förmodligen en hon) juttar ihop något så urbota korkat och hysteriskt roligt.
 

Ost

Warrior
Joined
1 Nov 2001
Messages
200
Location
Linköping
Re: Underbart!

Men jag tycker nog att skrattet fastnar i halsen, då man lätt kan tänka sig att författaren till originaltexten kanske är 10 år gammal, max. Då vet jag inte om det är så roligt längre... då blir det mest tingens ordning. De flesta skriver inte bättre än så i den åldern, och det känns jädrigt bortkastat att göra sig lustig över ett sådant faktum.

Men låter man bli att tänka på det är det kul!
 
Joined
23 May 2005
Messages
78
Location
Hässleholm (och Kristianstad)
Re: Underbart!

På sätt och vis kanske du har rätt, men jag tycker inte att det förtar det roliga i att läsa texten. Jag skrattar åt texten i sig eftersom den är så vansinnig, jag skrattar inte åt personen som skrev den. Vissa kanske skulle argumentera att detta är samma sak, men jag upplever det inte så. I texten får vi trots allt höra Legolas konstatera att han i späd ålder våldtogs, vilket ju skänker helt nya dimensioner till Tolkiens verk.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag vill också bli whaped och bruned!

Fast det roligaste var att allihopa blev förvandlade till svärd- obetalbart.

Fast det förtar lite av det roliga när man förstår att det var en liten tjej som skrivit detta. (typ på rad två eller något)

/Marcus som gjorde en rotflmbo när han läste den.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
"Fast det roligaste var att allihopa blev förvandlade till svärd- obetalbart."
Ja, det var lite roligt.. Frodo och hobgänget dök upp från ingenstans.. :gremsmile: Jag tyckte det var en kul berättelse, för jag föreställde mig tjejen 10 år senare, läsandes sin egen historia och skrattandes åt den..

"Fast det förtar lite av det roliga när man förstår att det var en liten tjej som skrivit detta."
Eller att det postas på forum runtom i världen och att det skrattas åt vilken idiot hon är.. Jag hade rätt svårt att acceptera den där jävla smartarslet (översättning: smart ass) som gick in och kommenterade rad för rad.. Jag hade nog dragit till med någon kommentar om vilken jävla idiot killen är om jag träffat denne i verkligheten... eller bara kört ner den elitiskt översittande saten i en hög med dynga..

/Han som knappast skrev bättre saker när han var yngre (vilket hans urgamla rollspelsäventyr kan vittna om)
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag garvade också åt att Laura var omkring 10 när hon blev bortrövad, våldtagen och Legolas flickvän. Eftersom den som skrev historien var ungefär så gammal så kanske det inte är så konstigt. Det är faktiskt lite synd om den människa som skrivit detta detta om hon får syn på dem kommentarer som han hade lagt till.

Jag tyckte mest att kommentarerna visade på vissa saker som jag hade missat när jag läste historien utan dem (bl.a att hon då skulle vara 10)

/Marcus med Oasis i hörlurarna.
 
Top