Nekromanti En jävla klasiker

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
den har har varit uppe förut. en tjej i min spelgrupp blev förbanad på mig varför inte djur har skälar. (hon va skövild) det är inte mitt fel/images/icons/sad.gifdet är neogames som har bestämt det/images/icons/devil.gif. Det har brevet är igentligen ifrån henne. varför har ej djur skälar?
 

]:)

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
51
Location
Borås
Re: Hoppsan!

har faktsist upptäckt att det är en del tjejer som spelar inte för att jag trodde det var över drivet många men jag har snackat me en kille från sollefteå å han hade en spel grupp me bara tjejer /images/icons/smile.gif (men tyvärr finns det ingen här nere )/images/icons/sad.gif
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Själar

Det är bara propaganda från Neogames. Djur har också själar, men eftersom det är de intelligenta varelserna som skapat gudarna så släpper de förstås inte in de stackars djursjälarna i himlen.../images/icons/sad.gif

/Henrik
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Se det inte som att Neogames är onda som inte erkänner djurens själar. Va glad att de tillskriver er själar vilket är en generositet långt över vad jag skulle visa.

Människor och djur är samma skrot de är bara mer eller mindre användbara och lättutnyttjade.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"varför har ej djur skälar?"

Calle slog upp ordet "djur" i en jordisk ordlista och fann, till sin förvåning, följande:

djur s, -et, pl djur, -en osjälad varelse

Då tänkte Calle, "jamennaturligtvis", och bortförklarade det hela med att varje intelligent varelse har en själ, som ger denne självmedvetande. Djur, å andra sidan, har en kollektiv ande eller totem som de får dela på (alla vargar delar på en och samma vargtotem till exempel), så de saknar självmedvetande.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
En växt då är det ett djur oxå?

Eftersom jag kan tänka mig att en växt inte heller har själ...

Det är svårt att hålla sär på encelliga djur och växter och liknande, men att en växt är ett djur i samma omfattning som ett lejon eller björn har jag svårt att se /images/icons/wink.gif

Riddaren
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Re: En djävla klassiker

Om folk nu stör sig så mycket på att djur inte har själar så ge dem det då! Man kanske skulle kunna göra en kampanj på ämnet förresten.
 

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Va glad att de tillskriver er själar vilket är en generositet långt över vad jag skulle visa.

'Er' borde de inte det inte vara 'Oss'. "Oförmåga att identifiera sig med övriga människosläktet" är det inte det nåt sånt som kännetecknar fullblodspsykopater /images/icons/wink.gif

Skämt åsido så är det ju fantasy och i fantasy måste ju människor för att kunna återfödas med stora öden och dyl.

"After all, how can we be less then our dreams"

-F
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Re: En växt då är det ett djur oxå?

VA!!?? Det är ju solklart...allting som växer är djur förutom de "civiliserade" raserna som är ickedjur, och allt dött som också är ickedjur...

Annan sak...är solkatt ett djur, en civiliserad ras, eller dött?

Kanske inte var så solklart då...
 
Top