Nekromanti En fråga om demokrati

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
En förening är tvungen att vara demokratisk till skillnad ifrån forumets redaktion. Har ni några förslag på hur medlemmarna ska komma till tals och hur detta rent praktiskt skal lösas? Jag räknar med att inte alla är intresserade nog av föreningen för att engagera sig i den, men de bör åtminstone ha möjlighet att göra det på något sätt.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Funkar det inte med PM till Styrelsen eller inlägg på föreningens forum för föreningsmedlemmar?

/Seinet Wintermute - Skall sova snart
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Funkar det inte med PM till Styrelsen eller inlägg på föreningens forum för föreningsmedlemmar?"

Antagligen när det gäller den löpande aktiviteten. Men till det kommer årsmöten, planering, budgetering, registering av nya medlemmar, informationsspridning, möjligheten att lämna i förslag på föreningsaktiviteter osv.

Hur mycket ska vi till exempel informera om föreningen och dess verksamhet?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Återigen, vad är det för fel på PM till styrelsen ifall man vill dem något eller ett inlägg på föreningens forum för medlemmar eller föreningens forum för alla (detta forum)?

Vad gäller årsmöten så är detta ett problem som styrelsen håller på att lösa såvitt jag vet, antagligen blir det via IRC eller något annat mer levande medium än ett forum. Eller så blir det i samband med konvent i något rum på platsen där konventet ordnas. För informationsspridning kan man ju alltid använda de resurser som www.rollspel.nu kan tillhandahålla, d.v.s. nyheter, notiser, poster på forum, artiklar.

/Seinet Wintermute - Kan inte lämna datorn för sängen riktigt än
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
En tanke som slog mig med demokratin.. Kan vi inte helt enkelt använda poll-funktionen i röstningar, om det skulle behövas..
Sedan så kanske åxå kan slänga upp en irc-kanal där man kan lufta sina åsikter för föreningsmedlemmarna.. Åxå kan man ju avända de förslag som Seinet föreslår, de funkar ju åxå.
 
Top