PROMOTION Effekt podcast och intressanta spaningar om gräsrotsfinansiering av rollspel

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag tycker att Effekt podcast, som till stor del handlar om svenska rollspel, är trevlig lyssning. I avsnitt 173 och avsnitt 174 - det sista för 2021 och första för 2022 - gör de även några i mitt tycke intressanta spaningar om nuläget och framtiden för gräsrotsfinansiering av rollspel. Om det inte räcker för att väcka din nyfikenhet kan jag även nämna att forumit @pappa är gäst i avsnitt 174.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Spaningen de gör är att Kickstarter håller på att förlora sin status hos spelskapare. Dels på grund av det där med facket och sen nånting om att de sköt upp ZineQuest i år.

Andra alternativ diskuteras, itch och GameFound minns jag.

Jag har ingen aning, har aldrig använt Kickstarter som skapare. Dock tycker jag mig höra fler och fler personer som berättar att det kan vara rätt jobbigt att göra klart en Kickstarter, så det är inte en motorväg till rollspelsmiljonerna ... även om du de facto drar in äkta miljoner så finns det rätt mycket som kan gå fel och som är väldigt stressande att reda ut.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
En annan grej som nämns angående Kickstarter är deras nya protokoll som beskrivs här. Fråga mig inte vad det innebär för det har jag inte förstått.
 
Top