Nekromanti Dvärgklan

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Jag har för mig att det fanns en ytterligare dvärgklan som utplånades under förra peripetin.
Vet någon vilken modul (i Dvärgarna står det inget...) som man kan hitta lite mer information om klanen?
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Nej det vet jag inte, men jag vet att det inte står något mer om dem i Geografica mundana, dvärgar, alver, barbarer och människofolk, fjärran riken, spelarens bok, spelledarens guide, vapenmästaren, krigsherren, riddaren, Asharien och Soldarn, Consaber, Thalamur, encyklopedia Mundana, Mystik och magi, Tiraker, Bestialiska folk, Religioner, Legender och hemligheter, vandöda och nekromanti, Sjöfarare och pirater eller monster i mundana. Har dock inte läst drakar, men jag gissar att det inte står där heller.
 

Zolod

Veteran
Joined
6 Feb 2004
Messages
124
Location
Jämtland
Hm, då fanns ju knappast de befintliga klanerna ens så det blir en ganska konstig fråga...

Men du kanske tänker på klanen Samar som utplånades under andra tirakkriget?

EDIT: Vid närmare eftertanke så är det nog inte det du tänker på... För om Samar står det ju en hel del i Dvärgar...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,657
Location
Värnhem, Malmö
Referar du till de dvärgar som stannade kvar ovan jord och inte flydde undan? Jag tror inte dvärgarna hade något klansystem då -- det utvecklades när Roghan, Drezin, Zolod och Samar utropade sig själva till kungar under utforskandet av Mundana. Det finns så vitt jag vet inte heller någon ytterligare information om dvärgarna under den förra eonen.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Mig veterligen stämmer det Marco säger; det var tiotusen obestämda dvärgar som stannade kvar och dog; klanerna uppstod en tusen år senare. Troligen har du blandat ihop gruppen av dvärgar som dog under peripetin och klanen som utplånades några tusen år senare (Samar).

Fast det finns ju faktiskt inget som hindrar dig från att ändra den saken... det är ditt Mundana :gremwink:
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Ursäka...

Eh, jag skyller på att jag är trött... moderator som moderator, liksom :gremwink:
 

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Hoppsan-sa

Det verkar som att det inte var någon dvärgklan som utplånades under peripetin, jag har antagligen bara inbillat mig detta efter att ha berusat mig på Dr Pepper och Gears Of War, ett mycket bra spel för övrigt.
Inbillningen har sedan stannat i min förstörda hjärna och ätit sig in i pannloben som en fästing.

Jag ber tusen gånger om ursäkt om jag har slösat bort er värdefulla tid.

/Weilyn, som gömmer sitt ansikte i skam :gremfrown:
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Hoppsan-sa [VÄLDIGT VÄLDIGT OT]

Gears of War: När jag fick det spelade jag och ClawHawk igenom hela spelat från klockan åtta på kvällen till sex på morgonen.

Du kan tänka att vi var lite trötta på skolan morgonen efter, men det var det värt! :gremlaugh:
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: Hoppsan-sa

Ingen fara; du är inte den enda som gjort bort dig (även om det inte var särskilt farligt; har gjort värre själv, även på andra platser) i den här tråden :gremwink:
 
Top