[#dungeon23] Did you know that there's a tunnel under Hagberry Road?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Liksom många andra har jag för avsikt att påbörja ett #dungeon23-projekt. Namnet kom till mig när jag hörde Lana Del Reys fantastiska "Did you know that there's a tunnel under Ocean Blvd?", men i övrigt tror jag likheterna är ... sparsamma. Jag tänkte att jag postar en vecka i taget här (för att inte spamma alltför mycket och för att begränsa antalet gånger jag behöver stångas med forumets bilduppladdningsbegränsningar).

Förutom att posta här går det att följa på daglig basis via min instagram @alasyourrapids och min mastodon ackerfors@dice.camp. Häng med!

hagberry road framsida 2.jpg

Jag har inte skaffat mig en kalender utan ett liggande prickat Rhodia-block i A5. Jag inser nu att det kanske hade varit skönt med begränsat utrymme på ett annat sätt, men samtidigt har jag gått in i projektet med följande utgångspunkter:
  • Jag kommer inte att göra tolv nivåer utan kör på.
  • Det får bli som det blir, jag har ingen plan annat än att under tiden jag gör det utforska tunnlarna. Kommer jag på några metahandlingar eller liknande (jag har en idé) så gör jag, annars blir det inte.
  • Det är någon form av standardfantasy men med utrymme för konstigheter. Tänk "Durlag's Tower" i Baldur's Gate, Jon Irenicus fort i början på Baldur's Gate 2, för all del även World of Warcraft.
  • Mitt huvudsakliga mål är att träna på att rita, jag ska försöka variera mig och utmana mig (och kanske framförallt att inte döma mig alltför hårt).
  • Allt kommer inte att bli perfekt.
  • Jag tror inte att jag kommer klara 365 rum, förhoppningen är att åtminstone kunna fylla ena bokens 190+ sidor.
  • Så länge det är lustfyllt kommer jag köra på. Det innebär att jag förberett lite, vissa dagar kommer det bli fler rum, andra inga. Jag presenterar ett rum per dag ändå.
hagberry road rumours 2.jpg

Redan direkt upptäckte jag att pennorna jag hade velat använda blödde igenom!

hagberry road entrance 2.jpg

Och tidigt insåg jag att min ritambitionsnivå tar lite längre tid än vad som kaaaanske är rimligt.

Hur som helst, jag tjuvstartar med första rummet. Välkomna till tunneln under Hagberry Road!

hagberry road 1 2.jpg
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,288
Jag följer detta på Mastodon och är djupt imponerad!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Är fortsatt djupt imponerad!
Vad roligt att höra! Jag tycker att bilderna blir bättre och bättre (vilket ju är målet). Sedan är det svårt att alltid vara superinspirerad till alla rum, så jag behöver påminna mig om att alla rum inte måste vara häftiga eller intressanta, de som (mot förmodan) kommer spela har ju alltid valet att bara gå igenom ett rum utan att bry sig. :)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Vecka 10 + några dagar till!

hagberry-road-64-irchoun-tavern.jpg
hagberry-road-65-irchoun-hostel.jpg
hagberry-road-66-tavern-cellarl.jpg
hagberry-road-67-bell-tower.jpg
hagberry-road-68-storage-room.jpg
hagberry-road-69-long-corridor.jpg
hagberry-road-70-mushroom-farm.jpg
hagberry-road-71-dumbwaiter-room.jpg
hagberry-road-72-nothing.jpg

Och nu ger jag upp. Det har varit lärorikt och utvecklande och stundtals inspirerande, men när jag kom till en punkt då det tog mer tid att förgäves komma på vad jag skulle göra i nästa rum än att faktiskt göra rummen, då får det vara. Jag hoppas att det här ger mig en knuff att göra små, mer avgränsade saker snarare än enorma projekt som inte blir klara. Jag tycker om att göra klart, helt enkelt.

Tack för att ni hängt med dessa veckor!
 

Attachments

Top