NYHET DrivethruRPG hackat – läge att byta lösenord?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Så… Som trådtiteln säger blev DrivethruRPG hackat nyss.

Och som alltid när en sajt haft intrång är det en bra idé att byta lösenord.

Jag rekommenderar, som vanligt, någon form av lösenordshanterare så man slipper minnas sina lösenord & kan ha riktigt säkra lösen som är olika på alla sajter. Mina lösenord är oftast 64 slumptecken långa… Jag använder LastPass, men det finns andra alternativ också.

Tyvärr verkar DTRPG inte ha tvåfakturautenticering ännu, annars hade jag rekommenderat det också.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Jag bytte också igår kväll. Kör med LastPass men brukar nöja mig med 12 tecken.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Alltså, varför berättar de bara detta på någon obskyr blogg som jag aldrig sett förut?

Varför finns ingen info på affärens hemsida?

(För att de inte vill skrämma sina kunder, förstår jag väl. Det är en retorisk fråga...)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Alltså, varför berättar de bara detta på någon obskyr blogg som jag aldrig sett förut?

Varför finns ingen info på affärens hemsida?
Delvis, misstänker jag, för att intrånget vad jag förstår framför allt påverkar folk som publicerat på sajten. Och loggar man in i publiceringsverktygen just nu så får man ett meddelande om saken.

Så jag vet egentligen inte om användardata är på vift eller så, att byta lösenord är mest min ryggradsreflex så snart en sajt fått intrång.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
762
Råkade också ut för detta tyvärr.
Hade också oturen att släppa en produkt precis innan hacket, så företaget hade inte säkerhetskopierat informationen om pris och försäljningsalternativ. Det innebar att den nylanserade produkten först hade felaktig prisinformation och sedan var otillgänglig under större delen av lördagen medans jag hade kontakt med företaget.

Så om man nyligen har publicerat grejer under Community Content-Program kan det även vara värt att kolla så att de har rätt prissättning fortfarande (min var PWYW, så påverkades ju inte nämnvärt).
 
Top