Nekromanti Dreamfall Chapters

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
För er som är någorlunda kultiverade så är såklart Dreamfall: The Longest Journey och uppföljaren Dreamfall Chapters ingenting nytt.
Men för er som inte har koll på det så utspelar det sig i två olika världar, en som är den riktiga världen och en som är drömvärlden. Drömvärlden kallas för Arcadia och är ball som fan men har inte så mycket med Neotech att göra.

Så låt mig istället introducera er till en stad kallas Europolis, district Prague.


Utan att spoila alltför mycket så bor en av huvudkaraktärerna i staden, nyligen ditflyttad från en mycket trevligare plats. Runt om staden finns massvis med interaktiva reklam-posters men värst är såklart "Commerce-bots" som i princip är små flygande bollar som följer efter en och försöker pracka på en produkter och varor. Karaktären beskriven en semester hon nyligen varit på som anses vara "unflyktsplatsen" till medelhavet, en plats där man faktiskt kan se solen tillskillnad från i Europolis. Maten bestod av syntetiskt mög och vattnet var så smog-skadat så det inte gick att badai havet.
Mat diskuteras mellan karaktärerna ett flertal gånger (nästan ingen lagar mat längre, man köper färdiglagat istället) och går man runt och utforskar staden i spelet får man se massvis med inspirerande stoff för lite dystopi. Stadens polis patrullerar också gatorna flitigt och eftersom det snart är val hänger det kampanj-posters överallt för de olika kandidaterna och eftersom huvudkaraktären är intresserad av politik så kommenterar hon dem också.

Jag rekommenderar Neotech folket att kolla in det här spelet starkt.
Ymir, vad är din Steam? Vill du ha en julklapp?
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Jag tror jag måste fixa Yms dator först. Sen kan han börja på The Longest Journey (som enligt min mening fortfarande är det bästa spelet, även om Chapters ligger nära).
 
Top