Eon Drömmaren (spoiler för spelare, kanske?)

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Eons värld är ju en dröm enligt modulen Legender & Hemligheter.

Vad händer om en person blir medveten om att den existerar i en dröm? Blir man galen? Kan man ens förstå att allt bara är en dröm?
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Existensiell ångest kan uppstå i vår värld, både för dem som föreställer sig leva i en dröm och för dem som har andra uppfattningar om tillvarons natur.
 

AnthroLizard

Veteran
Joined
29 Jul 2010
Messages
19
Kan tänka mig tre troliga saker som kan hända.

1: Meh, sånt som händer och var är min frukost??
2: OMG INGENTING EXISTERAR!! *kastar sig ut genom närmsta fönster*
3: Personen blir Deadpool.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Står det att världen är en dröm? Minns något om att den drömmare skapat världen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Det finns ju ett Doctor Who-avsnitt där
folk börjar inse att de är simuleringar. Tydligen tar man livet av sig, för det är vad alla gör där.
 

AnthroLizard

Veteran
Joined
29 Jul 2010
Messages
19
Står det att världen är en dröm? Minns något om att den drömmare skapat världen.
Det står lite om det i gamla modulen Legender & Hemiligheter. "drömmaren" har skapat mundana genom sina drömmar, om den vaknar kommer allt sluta existera, så det finns en hemlig organisation av shamaner som jobbar för att hålla drömmaren kvar i sin eviga sömn och att hålla kunskap om dens existens borta från allmänheten.

Får någon utanför sällskapet reda på att drömmaren finns eller var på andeplanet den är så kommer den personen "försvinna under mystiska omständigheter".
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Om jag minns rätt så gick ju den tänkta roman-trilogin till Eon av Dan Hörning
ut på att ett antal inkarnater skulle väcka drömmaren och få denne att skapa om världen

Nu blev han ju aldrig färdig med den av olika anledningar.. Bok 1 kom ut, och det som skulle varit bok 2 blev ju splittat till 2 böcker, men tror aldrig de kom ut pga finansiella orsaker. Korrläste ursprungliga bok 1 +2. Ursprunglig bok 3 hade han inte skrivit i det läget jag korrade dem.
 
Top