Nekromanti DoS på is

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Tyvärr måste jag nog säga att Disciples of Shagul gillet nu ligger på is.

Vi har ju haft svårt att få till tillräckligt med spelare för att köra raider och att bara vara inne och spela upp nya gubbar eller samma instanser om och om igen är tröttande och tråkigt i längden.
Jag har gjort vad jag kunnat för att dra i trådar och få med mer trevligt folk att spela med oss men det har gått sådär. Lite trist för jag gillar verkligen mina hord gubbar och alla i gillet.

I vilket fall som läget är nu så har Gurdak fått jobb utomlands och är borta ett tag framöver. Drakulya spelar mer Diablo 2 och har fått barn = lite ingame time.
Grishnia har övertidsjobb fram till december och har svårt att få tid till ens blodalvsgruppen.

Vorla har väl flyttat och spelar väl mest med sitt nya gille vad jag förstår och gruppen bestående av mig, Asmiel, Gusman och Strongbeard spelar numer mest på Emerald Dream där Zusse och Gurdak har sina Alliance gubbar för att få chans att raida lite 25 manna.

Sammanfattningsvis kommer jag till slutsatsen att hade det funnits möjlighet att raida med DoS hade jag sett det som roligast men nu gör det inte det så framöver ser jag tiden med DoS bara bli blodalvsgruppen efter December.

Detta kan ju självklart ändra sig. Mycket kan ske när WotLK kommer men just nu är detta statusen i alla fall och jag tyckte att det var värt att informera.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
De gubbar jag lägger mest tid på finns fortfarande på Steamwheedle. Jag har börjat spela på mina alts igen eftersom jag har massa tid att slå ihjäl och inte har någon direkt progress med Vorla utanför raider. Kara kör jag helst i farmläge för badges så Togtok kommer stå ogearad tills WotLK släpps, medans jag koncentrerar mig på att få upp fler alts i level så att jag har lite mer att välja på när jag väl börjar raida i WotLK. Tanken är väl att få de flesta till åtminstone 55-60 och Prudense/Kaira till 70 men eftersom jag har typ fem blir det lite knepigt. Eller kanske främst för jag tycker det är pissigt tråkigt. :gremcool:

Grejen med ett forumgille känns rätt utdött, de flesta "riktiga" forumspersonligheter spelar inte längre alternativt raidar i ett mer seriöst gille. Jag försökte rekrytera in Sverokkansliets personal när de gjorde en gemensam start men de valde Outland. Det är synd, för vi har på allvar världens objektivt häftigaste gillesnamn. Det som kommer närmast är kanske "The night watch" som referens till Pratchetts böcker, men Shagul är ändå Shagul.

Tills WotLK släpps sitter jag med fyra gubbar på Steamwheedle, en färsk belfpala på Outland (något av en svenskserver tydligen), en färsk druid och min main på Argent Dawn, samt en warrior på Moonglade jag nog aldrig kommer spela längre än nuvarande level 7.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Lite sent läst och lite sent svar också kanske. Nu har i alla fall WotlK kommit ut och så stor skymt har jag inte sett av dina karaktärer Fogge. Tyvärr har det mest blivit ett ensamt gille för mig själv och i brist på aktiva spelare så tog jag och skapade en alt till och aktiverade mina gamla för att täcka alla yrken i spelet så jag kan vara självförsörjande.

Det har gått ganska bra, gjorde visserligen misstaget att välja en level 12-karaktär (Jezable) för inscription. På craftingyrken så skall man ju nå en viss level innan man kan skaffa nästa yrkesnivå.

Matiss har i alla fall blivit 80 och har varit det ett bra tag nu känns det som. Hon har fått farma ihop material till Hratakaj som lyckats ta sig upp till 50 i skrivande stund och har 305 i Blacksmithing och 290 i Enchanting. D.v.s han är snart redo för outlands.

Zhork har fått specca om till destlock och kan nog uppnå riktigt häftiga resultat i grupp, lite mindre potent när det står folk och slår på honom. Han ligger för övrigt på 295 i Tailoring som jag skaffade relativt nyligen, lätt yrke att farma material till.

För att täcka de två yrken jag inte hade har jag skapat Gnajus, en Undead Death Knight (mest för att få gratislevlarna då han är Alchemist/Engineer).

Så som det är nu är det såhär:
Matiss 80 (main): Mining/Jewelcrafting
Zhork 61: Enchanting/Tailoring
Hratakaj 50: Enchanting/Blacksmith
Jezable 14: Leatherworking/Inscription
Gnajus 58: Alchemist/Engineer
Gathara 24: Herbalist/Skinner

Som ni ser så har jag karaktärer i de flesta levelområden, så vill ni ha boost eller questsällskap är det bara att säga till.

En sak till, hade inte varit fel ifall Jezable kunde få lite boostning :gremwink:

/S. Wintermute
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Med möjlighten till kul raidning jag mfl har på Emerald Dream så spenderas största tiden där. Vi har dock börjat köra igång med onsdagsgruppen igen och vi kommer fortsätta leka med dem den 7:e och så många onsdagar framöver vi kan efter det.

mao vi kommer i alla fall vara inne och synas en dag i veckan :)
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Onsdagsgrupp låter bra, då kommer jag kunna ha ork att levla Togtok. Vorla KÖTTADE jag verkligen till level 80 för att bli av med bajsmackan, och varje sekund (nästan) kändes som ett arbete och inte alls kul. Nu har jag dock kommit in i den där sköna pre-raidfasen och jagar epix vilket är rätt givande, farmar heroics och levlar craftingprofessions osv. Varje upgrade är lika kul att få. Spelglädjen är lite tillbaka kan man väl säga.

Prudie ligger kvar på nästan-50 och kommer nog inte bli spelad, var in och gjorde en quest och kände bara kräks och "pallar fan inte detta..." så jag loggad av henne igen. Kaira kommer heller inte spelas upp, jag har precis kunnat använda Precisely Calibrated Boomstick men har ju inga levlar i Guns och training dummys låter ju en inte levla vapenskills.. och enda anledningen till att jag levlade henne var att jag ville köra med "kulsprutan" (det är en epic gun med 1.5 i attack speed) så nu är det dött också.

Men onsdagsgrupp i Outlands låter okej, jag kan tänka mig att trilla med med Togtok och sen glida över till Northrend.
 
Top