Nekromanti Dogmautmaning 2010-06

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Hejsan,
Här kommer första dogmautmanningen 2010, tänkt att följas av en när denna är avslutad.

Reglerna kan ni hitta här och era bidrag kan ni posta länkar till i den här tråden (om ni inte har någon stans att lägga upp dem så kan ni pm'a mig så löser vi det).

Lycka till nu.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
funderar på det, det beror på jobbeläggning i sommar.. hade ju dessutom tänkt att göra färdigt det sista på Fantasy! nu närmsta tiden...

...men tanken är lockande helt klart.

/Tomas
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Bidrag publiceras i den här tråden, jag kommer att starta en tråd för röstning, där också vinnarna kommer att publiceras.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
I dokumentet står dt att det är från 4 mars till 4 april. Kanske skulle ändra det. Annars är jag på :gremlaugh:
 

Karl Olsson

Veteran
Joined
25 Apr 2010
Messages
101
Har påbörjat mitt projekt som även är det första rollspel jag gör. Hoppas jag orkar göra klart det bara...
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Klart du gör Tarr! Ta och gör som jag och krank planerar, dvs posta projektet här på forumet så sporrar vi varandra!
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Re: Hyboria

Mattis går ut hårt ser jag, även om jag inte direkt såg några referenser till temat, men jag kan vara blind alternativt så antar jag att det kommer.

Gutte!
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Hyboria

Nu skojar du med mig. Du har väl inte skrivit det på den här korta tiden?
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Jag och krank kom överens om att skriva våra spel öppet och det finns ett par andra som också är för den iden och eftersom jag är trådskapare så är det väl lika bra att jag föregår med gott exempel.

Nåväl, mitt lilla projekt är tänkt att behandla ett alternativt andra världskrig (krig) där nazisterna som en start på invasionen av rysslad har kastat en hermetisk (mystisk) ritual för att skapa en kall vinter (kallt). Detta lyckas över all förväntan då en kall vinter drar över hela världen och vintern efter detta är lika kall och vissa viskar att skuggor ibland äter upp människor.

Med det sagt så är tanken att man skall spela delar av grupper som undersöker de här frågorna.

Hur låter det?
 
Top