Nekromanti DoD6=skit i lyxförpackning

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Angående det textmaterial som publicerats hittils: vilken skit! för H-e Riotminds spikade ni ihop DoD V6:s texter på en lördagkväll!!? ursäkta om jag säger det men textkvaliten var under all kritik. Eon och DoD:s tidigare versioner slår er med sådana hästlängder att det är hemskt.Och äventyret sen!i flera veckor har ni skrivit att nästa vecka nästa vecka. är ni medvetna om vilken otroligt irritationsmoment det är? herregud som rollspelssverige har väntat och sedan släpper ni det här,nej det enda positiva med DoDv6 är illustrationerna. suck! man får väl spela Chronopia och typ
gamla mutant istället.
/En förbannad Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,449
Location
Stockholm
Äventyret

Hej!

Tråkigt att du blir så upprörd över att äventyret dröjer.

Det är dock så att jag, som skriver äventyret, även har ett "riktigt" jobb att sköta, som betalar min lön, och jag kan inte lägga all min tid på att skriva rollspelsprodukter. Jag skriver äventyret för att jag gillar RiotMinds stämning och deras ambition med Trudvang, och de kan inte styra över när jag blir klar.

Äventyret, som kommer att gå att hämta gratis, kommer när det är klart, och jag hoppas kunna skriva klart det i helgen. Om du inte orkar vänta tills dess att äventyret släpps rekommenderarar jag Sveroks scenariobank, där det finns många äventyr att välja mellan.

Om du vill skälla på någon för att äventyret är försenat, skäll på mig, men försök gärna använda lite rimligare samtalston.

Tack på förhand

Magnus
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jag håller med dig till fullo.. förutom när det gäller illustrationerna.
Jag tycker nämligen att de suger bologny de med.
Jag undrar var Berting håller på med. Han är ju annars helt underbar på att illustrera (i alla fall vissa av hans bilder).
Synd att D&D inte var i färg eftersom hans färgbilder är 20 ggr snyggare än de svartvita.
Jag tycker att Layouten på bokens insida är trist.. inte alls så mustig som den borde vara för att bygga upp sagokänslan ytterligare.
Annars är utformningen lyxig. Den är välbunden och jag gillar bokbandet.. Dessutom så gillar jag den matta framsidan. Känns skön att hålla i.
Bonners illustration var långt ifrån den bästa.. Blev så plottrigt med alla dvärgar och goblins. Skogen och det omkring är dock snyggt.

Ehh ja.

Profeten från Norr..
Är övertygad om Tolkiensällskapets skuld.
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Hej,

Kan hålla med om att mina illosar ser bättre ut i färg. Det är därför som jag har påbörjat sisyfosarbetet med att färglägga dom. Du hittar färglagda varianter på min hemsida. Så många som jag nu hinner med. Färgbilder i boken hade tagit alldeles för lång tid att ta fram och kostat på tok för mycket att trycka. Dom flesta verkar gilla bilderna dock. Men det är så klart en smaksak.

Peter
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,456
Location
Stockholm
Jag måste säga, Herr Bergting, att dina illustrationer rockar. Speciellt de stora helsidesbilderna.

- d -

dilandau@another.com | se.spel.rollspel
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Tjena!

Schyrre! Det värmer =).

Hoppas du gillar dom lika mycket i färg (när jag nu blir klar). Hittills tycker 95% att bilderna är bra och 5% tycker att dom suger. Som vanligt med andra ord ;-). Har lovat att ge bort en av helsidorna till Riotminds för utlottning. Vi får se när den blir av. Kanske innan jul (eller vad säger du Theo?).

Ha det gott

Peter
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Ugh... Påminn mig inte om Jarla... Snälla. När jag ser bilderna i den känns det som om jag ritade med förbunda ögon och tummarna doppade i bläck... Den och Altors baksida, och dom svartvita bilderna i Orschild...

/Peter
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Det finns allt några bilder som är snygga i Jarla. Men den fulaste är nog annars bilden på tvillingarna (vad dom nu heter), det ser ut som det är person med två huvuden.

Annars gillar jag dina bilder i Gemini och promotionfoldern till Gemini [det var därför jag köpte Gemini]

 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Vet ärligt talat inte vilken bild du refererar till. Är den från Jarla är det kört eftersom jag inte har kvar bilderna och inte äger ett ex av modulen (och förmodligen aldrig kommer att göra det). Hm... Det kanske var en person med två huvuden i alla fall...

P.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Nja, han hade nog inte två huvuden, även om det ser ut lite så. Tror att det skall vara två personer som står rygg mot rygg.

Va? Får du inte ett gratisexemplar av de grejer du har illustrerat?

No one shoots at Santa Claus.
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Gratisex är en historia för sig. När jag började jobba för FASA fick jag en kartong på typ 20 kg med allt som getts ut till Shadowrun och Earthdawn. Fasa brukar man annars få tre ex av (fick en komplett uppsättning kort till Shadowrun kortspelet - YES!).

Dom flesta är ganska duktiga att skicka böcker och 1-3 är normalt. Riotminds har varit jättesnälla och gett mig en trave böcker.

Av Neogames har jag tyvärr inte fått några ex av dom böcker jag illustrerat. Utom Neotech 1 (den som är tryckt på toapapper).

Så Jarla har jag bara tummat på i spelbutikerna =(

/Peter
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Får faktiskt hålla med om att dina bilder är mycket bra. De du gjort til DoD och Gemini är bland de bästa bilder jag sett i något rollspel. Du har en tecknarstil som återger mycket stämning och där saker inte överdrivs, utan man får en känsla av att du har tecknat av ett levande motiv, mycket liv och stämning i bilderna som sagt.
Jag hoppas du kommer att illustrera mer supplement framöver.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Äventyret

Självklart ska du inte ha skäll för att äventyret är försenat, du ska snarare ha beröm för att du tar dig tid som du antagligen spenderar med att skriva äventyret istället för att göra viktigare saker.

Att skriva ett välskrivet och bra äventyr tar sin tid, särskilt om man har jobb att sköta också. De personer som inte kan respektera detta råder jag att inte klaga på Magnus, erat tjat kommer inte påskynda äventyrets utveckling (eller vad man ska kalla det).

Så var det sagt. Bete er hyfsat mot folk och de beter sig hyfsat tillbaka.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Äventyret

"Självklart ska du inte ha skäll för att äventyret är försenat, du ska snarare ha beröm för att du tar dig tid som du antagligen spenderar med att skriva äventyret istället för att göra viktigare saker."

Jepp, det visar att han inte lämnar ett halvfärdigt äventyr, utan att han arbetar till han är nöjd, så nöjd man nu kan bli.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Calydon

Veteran
Joined
25 Nov 2000
Messages
14
Location
sthlm
Re: Äventyret

Det som var irriterande tycker jag var att det stod att äventyret skulle komma 'någon gång under nästa vecka' och sedan inte dök upp under den nästföljande veckan...

Äventyret verkar dock onekligen lovande.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Äventyret

"Det som var irriterande tycker jag var att det stod att äventyret skulle komma 'någon gång under nästa vecka' och sedan inte dök upp under den nästföljande veckan..."

Tycker inte det var så farligt, finns andra som inte heller håller det som de skriver på sin hemsida av rollspelsföretagen, dock skall en elogé ges för att DoD v.6 faktiskt kom ut när det var sagt...

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Tjena

Tackar! Jo, det blir förmodligen fler prylar till Drakar vad det lider.

/Peter
 
Top