Nekromanti DoD6 moduler

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
om RiotMinds enbart tänker släppa moduler som laddas ned från deras hemsida (mot en rundlig summa pengar) kommer jag skrika, man vill ju ha riktiga böcker inte något digitalt nedladdningsbart skit som man måste ha en supermegaultra laserfärgskrivare för att skriva ut, och sedan få en bunt färgade A4 papper som ändå blir skrynkliga efter ett tag Sedan. vill jag fråga RiotMinds varför göra en bok med monster till en värld som inte släppts. Verkar vrickat det finns ju en monsterinlaga i grundboken , varför inte släppa en Trudvang modul så har man det man behöver det verkar det mest logiska Och Försök få till textkvaliten bättre än den på hemsidan tack!
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Visst jag med men jag betalar gärna 200:- mer för en modul och är en hårt arbetande stackare....

Sedan tycker jag att det är en underbar idé i försäljningssynpunkt att de lägger upp grejer du kan ladda ner. Det håller intresset uppe fast utgivningstakten är låg. Rävspel gör en suverän grej... Jag skulle förstås utveckla det hela vidare ytterligare men det är en annan historia...

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Ganska bra!

Det var mest en ask som jag håller med om:

"om RiotMinds enbart tänker släppa moduler som laddas ned från deras hemsida (mot en rundlig summa pengar) kommer jag skrika, man vill ju ha riktiga böcker inte något digitalt nedladdningsbart skit som man måste ha en supermegaultra laserfärgskrivare för att skriva ut, och sedan få en bunt färgade A4 papper som ändå blir skrynkliga efter ett tag"

Det är rätt! Det ska vara riktiga böcker med samma känsla i som grundboken. Som inte blir förstöra efter en spelkväll bland allt stearin och som man kan slå dumma spelare i huvet med.

//Punger

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Re: Ganska bra!

Jag betalar gärna 300 mer om det har samma kvalité som grundboken..

Frågan är om folk vill betala? Jag gör det men jag pluggar inte direkt...

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Ganska bra!

Jag skulle också betala dyra pengar för en riktig bok utan att tveka. Till och med 800 spänn för den där högexklusiva Trudvang-boken som diskuterades på forumet för ett tag sedan...

Men det finns positiva sidor med en digital lansering också. Kanske blir det mindre kritik när vi fått se Vinterskogens Hemlighet, kanske mer. Men eftersom det än så länge bara är RiotMinds som vet hur det ska se ut så är det förhastat att döma ut något innan vi sett det.

Jag tycker det är bra att det finns officiella rollformulär på hemsidan. Om det fortfarande skulle varit en tryckt produkt hade man aldrig fått ett för varje yrke.

Nerosuferoth

Klaatu Baradi Nikto
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Ganska bra!

"Men eftersom det än så länge bara är RiotMinds som vet hur det ska se ut så är det förhastat att döma ut något innan vi sett det."

Precis, får hålla med när det gäller det.

"Jag tycker det är bra att det finns officiella rollformulär på hemsidan. Om det fortfarande skulle varit en tryckt produkt hade man aldrig fått ett för varje yrke."

Tycker också att sådant är ok, även mindre äventyr och liknande, samt arketyper, SLP, Föremål, Specifika områdesbeskrivningar. Men när det gäller större moduler, så som kampanjer (i vissa fall dessa också) eller Bestiarum och Världsbeskrivningar (innefattar inte små områden, utan världsdelar) så vill jag gärna ha detta i en tryckt bok. Det är inte alla som har en CD-R brännare och kan göra backup på det som de har betalt för, eller ens vågar lita på handeln över nätet.
Om man ser till framtiden så tror jag dock att Riotminds gör helt rätt, den typen av marknadsföring och försäljning som de delvis tänker använda sig av är ostoppbar och kommer att bli allt vanligare i framtiden allt eftersom nätet och dess användande forsätter att utvecklas i en allt snabbare takt.


/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
800:- !!

Kommer Trudvang-modulen kosta 800 kr?. ALdrig att jag skulle lägga ut så myccket pengar, än hur mycket jag skulle vilja ha den.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Inte en chans

Kommer Trudvang-modulen kosta 800 kr?

Nej. Det skulle vara kommersiellt självmord att släppa en rollspelsprodukt med priset 800 kronor. Ingen (kanske ett fåtal knasbollar/miljonärer) skulle köpa den.

/Azagthoth
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
nej

den kommer INTE att kosta 800, det var någon som ville ha en bok med färgbilder, varpå någon som hade med RM att göra påpekade att en sån bok skulle kosta runt 800:-, de ska trycka sina böcker i s/v som vanligt.
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Nej.

Det var en diskussion här på forumet som handlade om exklusiva böcker och deras tryckostnader. Det finns inget som tyder på att Trudvang-modulen ska kosta så mycket.

Nerosuferoth

Klaatu Baradi Nikto
 
Top