DoD Samuraj

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,411
Location
Umeå
Råkade se Drakar Samuraj i en låda hemma och funderade lite, släpptes det bara ett äventyr till det, typ Shoguns hämnd eller nått liknande. Har för mig att det inte var toppenbra.

Bonusfråga, visst var det någonslags twist på reglerna jämfört med vanliga drakar? Bra eller?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,453
Location
Helsingborg
Det enda jag minns som stod ut var att det fanns karma-regler. Om man hade negativ karma kunde man begå seppuku och få ±0 på nästa karaktär istället för avdrag (eller automatiskt bli egendomslös - minns inte).

Fanns även Snabbhet som grundegenskap.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,986
Location
Ett häxkräl
Ur huvudet:
  • Ki-färdigheter, typ extra kraftfulla varianter av vanliga färdigheter.
  • Färdigheterna har FV som i Expert, men man multiplicera FV med ett tal mellan typ tre och sju för att få en chans i procent. Tror det var samma system i Mutant 2.
Jag tycker nog att spelet rent mekaniskt var den bästa BRP-versionen Äventyrsspel gjorde, och spelet har också fint kulturgejjmigt innehåll. Men det var oklart vad man än skulle göra i spelet och det fick inget stöd. Synd, tycker jag än idag. Vill man köra low fantasy slash pseudohistoriskt medeltida Japan håller spelet nog bra än idag.
 
Last edited:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,892
Location
The Culture
Färdigheterna har FV som i Expert, men man multiplicera FV med ett tal mellan typ tre och sju för att få en chans i procent. Tror det var samma system i Mutant 2.
Systemet liknade det i Mutant 2, men var inte lika obalanserat. Hög smidighet gav bara hög chans att lyckas, inte absurt hög.
 
Top