DnD Adventure leauge - nån som kört alla äventyren?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Så det finns typ 10 säsonger av Adventure leauge, men massor av äventyr (även om jag inte är helt på det klara med hur man får tag på äventyren lagligt). Är det någon som spelat igenom några av säsongerna? Är det värt att ge sig på att spelleda?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Generellt har ju alla deras organized play-varianter varit uppbyggda på ett liknande sätt: mycket korta små moduler som skall gå att spela på en session, och som följer rätt så deterministiskt på tidigare moduler.
Med andra ord, om man försöker sy ihop dem till en normal kampanj lär det bli stenhårt rälsat.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Med andra ord, om man försöker sy ihop dem till en normal kampanj lär det bli stenhårt rälsat.
Du säger det som om det vore en dålig sak :gremconfused:

:gremgrin:

Jag har en del koll på på första säsongen Tyranny of Dragons, och mitt intryck där var att flera av äventyren skulle gå att strö ut samtidigt för att göra en liten sandlåda av det, istället för att köra dem en i taget i kronologisk ordning.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Så det finns typ 10 säsonger av Adventure leauge, men massor av äventyr (även om jag inte är helt på det klara med hur man får tag på äventyren lagligt). Är det någon som spelat igenom några av säsongerna? Är det värt att ge sig på att spelleda?
De flesta äventyren ska finnas på DMsguild: https://www.dmsguild.com/browse.php?filters=45470_0_0_0_0_0_0_0&src=fid45470

Men jag vet att det finns lite gratis äventyr som är AL legala i typ Dragon+ och grejer.

Jag har inte spelat så många av dem själv. Jag har dock spelat samma one-shot två gånger och fått skiten sparkad ur mig i ett dåligt djungeltempel båda gångerna. Två tummar upp, hade gjort det igen.
 
Top