PROMOTION Det romantiska rollspelet Ökenros.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Ni som hänger i Wilhelm's Games-gruppen på Facebook eller lyssnar på Nordnordost känner redan till det, men för övriga:

Efter de senaste årens KSR- och OSR-projekt återvänder jag till indie-spelen med Ökenros. Det kombinerar ett nedskalat Solar System med kärleksroman-genren till ett ovanligt och spännande kampanjspel.

Den spelbara betan är uppe på https://www.drivethrurpg.com/product/302125 nu, och den uppgraderas kostnadsfritt till det färdiga spelet när det är klart.

[
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,382
Jag har köpt det och det är extremt bra!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,258
Location
Kullavik
Jag skulle plocka ner en annan grej från drivethrurpg, men fick med mig den här av bara farten :)
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Köper detta för att testa med min sambo, vet någon om det finns några bra scenarier på temat?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
dancodan;n348757 said:
Köper detta för att testa med min sambo, vet någon om det finns några bra scenarier på temat?
Jag skulle säga att det inte är helt lätt att skriva scenarier till den typen av spel som Ökenros är. Gör gubbar, gubbarna kommer att ha mål, och när de följer dem så uppstår scenariet dynamiskt omkring dem. Det är lite av en mind-fuck när man kommer från "vanliga" rollspel, men det funkar över förväntan.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
wilper;n348758 said:
Jag skulle säga att det inte är helt lätt att skriva scenarier till den typen av spel som Ökenros är. Gör gubbar, gubbarna kommer att ha mål, och när de följer dem så uppstår scenariet dynamiskt omkring dem. Det är lite av en mind-fuck när man kommer från "vanliga" rollspel, men det funkar över förväntan.
Ja jag antar att det är svårt att skriva äventyr till romantik.
Tack för tipset!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Spelet har ett implicit "äventyr" i sig, i Angela Cospers bok Ökenros.

Men mönstret funkar för alla möjliga böcker. Raida bokhyllan efter böcker med spännande omslag, och gör bok-klubbs-övningen med dem i stället. Om inte sandskeppen lockar.
 

MetaLarsson

Warrior
Joined
22 Mar 2014
Messages
242
Underteckad har inte läst Ökenros ännu utan endast bläddrat igenom det trots att jag fick hem boken för någon månad sedan. Gissar att det blir något att göra under lediga decemberdagar.
 
Top