Nekromanti Det här med lösenord...

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Jag blev just "hackad" på PSN, för att jag hade använt ett gammalt och osäkert lösenord. Så, jovisst lite är det mitt eget fel. Jag har alltid tänkt att det här med säkerhet får nån annan sköta, men det här är säkert dem femte kapningen av något av mina konton man kan komma åt mitt konto från, så nått måste göras. Hur sköter ni er säkerhet med så liten aktivitet från er sida som möjligt? Finns det tjänster där man kan trycka på en knapp och ändra exakt alla sina lösenord på en gång? Kommer jag kunna logga in på min ps4 utan att skriva en lång och obegriplig sträng av bokstäver och siffror om jag använder dem? Kan jag fota mitt öga med mobilen och så logga in på allt? och så vidare. Inget tips är för basic!
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,001
Location
Umeå
Jag kör med password safe (https://pwsafe.org/). Återanvänd aldrig något lösenord. Kör med _långa_ lösenord, typ: "2TupparKanManAldrigÄgga" (fast använd inte just den frasen nu) det är mer svårhackat än korta med besvärliga tecken.
 

mygganlol

Veteran
Joined
7 Apr 2017
Messages
2
Jag har använt flera olika password managers och tycker att det fungerar väldigt bra. Testa någon av de som nämnts ovan!
 
Top