Nekromanti De nya Spelkorten!

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
366
Fick mina 2 ex idag! Otroligt fina, rakt igenom kvalitet. Dessa kommer bidra vid spelbordet, därom råder verkligen ingen tvekan. Också hunnit slänga ett öga på de nya förmågorna (3st), riktigt kraftiga alla tre. Har inte hunnit fundera tillräckligt för att se om de är balanserade (nåja..) eller ej.
 

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
366
Antog väl att du inte skulle ligga långt efter;) Tror du vi kommer ha någon nytta av appen när dessa finns till hands?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,140
Platon;n257290 said:
Antog väl att du inte skulle ligga långt efter;) Tror du vi kommer ha någon nytta av appen när dessa finns till hands?
Det tror jag :) Korten är mer användbara kring spelbordet, men appen är rätt praktisk om man t.ex. vill kolla upp en förmåga mellan spelsessionerna eller om man vill experimentera fram en ny rollperson. Jag kommer att använda både kort och app :)
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Snabb fråga. Finns de förmågor som togs fram till april-skämts-andriken också med? Anar nej på den. ????
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,140
Håller med om att Andrik-förmågorna också bör vara med :) Kollar med utvecklaren om han kan lyfta in dem.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Vet inte om det finns en engelsk version av Andrik än? Dags för en internationell april fools day kanske?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,140
De nya förmågorna kommer in i appen inom kort. Jag hittade en vettig översättning av Andriken på Reddit, som fungerar bra som underlag för appen, om utvecklaren går med på att ta in det :)
 

joth1006

Veteran
Joined
14 Mar 2017
Messages
20
Jag har en fråga dock:
På kortet om Teurgi så står det att mystikern på Gesällnivå endast tar 1 temporär korruption när hon använder en mystisk förmåga eller ritual.
I regelboken, både den nya, den gamla samt den engelska, står det att hon helt sonika kringgår korruption, och tar alltså 0.

Är detta en miss eller en regeländring?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,362
joth1006;n258436 said:
Jag har en fråga dock:
På kortet om Teurgi så står det att mystikern på Gesällnivå endast tar 1 temporär korruption när hon använder en mystisk förmåga eller ritual.
I regelboken, både den nya, den gamla samt den engelska, står det att hon helt sonika kringgår korruption, och tar alltså 0.

Är detta en miss eller en regeländring?
Det är en regeländring. Jag tror det är ändrat i senare engelska versioner. Det var en miss att det inte ändrades i det svenska nytrycket.
 

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
Paal;n258437 said:
Det är en regeländring. Jag tror det är ändrat i senare engelska versioner. Det var en miss att det inte ändrades i det svenska nytrycket.
Börjar bli dags för en ny errata snart kanske...
 

Förstefadern

Veteran
Joined
3 Apr 2013
Messages
66
PjåtrimKaj;n258439 said:
Börjar bli dags för en ny errata snart kanske...
Jodu, det har du rätt i. Kort och gott: förlåt. Detta är en av många viktiga uppgifter på vår att-göra-lista; vi väntar fortfarande på (och längtar efter) den dag då vi har lyckats skapa oss en situation där nämnda lista kan börja krympa ...
 
Top