Nekromanti Day Z

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Det borde finnas någon Day Z spelare här.
Tänkte bara höra vad ni har upplevt med spelet spelar ni fortfarande, Några roliga historier ?

Själv har jag och mina polare de senaste två dagarna lyckats sno en bil och en bus fulltankade med military grade loot.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Jag och en polare började spela Day Z i helgen som var. Sjukt mycket potential i detta spel! Ska med glädje följa den nya fristående versionen!

Vi har precis lyckats överleva så länge att vi raidat ett sjukhus och en militärinstallation i Elektro, så nu har vi både bössa och medicin! Nu kommer vi försöka ta oss norrut för att upptäcka mer och se vad vi kan hitta.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Trevligt, Det märks tyvärr att det är en alpha lite då och då. Var försiktiga norrut Stary sobor har trevlig militär loot men är livsfarligt att vara i.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Jo, men man får bara acceptera alphabuggarna, leva med det. Jo vårt mål är just Stary, ska bli intressant :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Kan annars rekommendera att raida supermarkets, typ den i gronka, då de brukar innehålla schyssta saker som kikare, kompasser, kartor och vattenflaskor. Har en gång hittat två czech packs (16-slot rygga) samt ett ljuddämpat mp5. Gronka med omnejd är som extra bonus hyfsat lugnt, och om jag inte minns helt kajko finns det en hel hög med deer stands samt en high value barn i området.

Och as far as roliga händelser goes, mitt första liv hade jag inte en jävla aning vad jag gjorde, som sig bör.
Jag började i hamnen i elektro, och självklart drog jag på mig ett koppel zeds det första jag gör. Så vad annat kan jag göra än att kuta full patte därifrån?

När jag äntligen blivit av med asen har jag sprungit norrut längs hela kusten, mitt i natten, aggroat hela berezino, och rent allmänt bara drabbats av total panik. Jag blev till sist av med dem genom att sicksacka under en bro för övrigt.
Jag har dock lyckats hitta en yxa någonstans på vägen, och till min lycka finner jag mig stående framför ingången till berezinos supermarket.
Hurra! Min lycka är gjord!
Jag hittar massor av mat och en ny ryggsäck i lagerrummet och går till ljälva butiken för att förhoppningsvis hitta ett skjutvapen. Jo tjena.
Jag svänger runt hörnet och mindre än två meter bort ser jag en survivor, med pistolen riktad rakt mot mig.
Sannolikt drabbas både han och jag av lika mycket panik då han tömmer ett helt magg makarov i mig, och jag rusar fram och hugger honom i nyllet upprepade gånger med min hatchet.
Till min förvåning faller han först, men noob som jag är fortsätter jag att hugga i panik istället för att lägga bandage om mina sår, så vi dör båda, osörjda och ensamma i en övergiven matbutik.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Laowai said:
...Jag svänger runt hörnet och mindre än två meter bort ser jag en survivor, med pistolen riktad rakt mot mig.
Sannolikt drabbas både han och jag av lika mycket panik då han tömmer ett helt magg makarov i mig, och jag rusar fram och hugger honom i nyllet upprepade gånger med min hatchet.
Till min förvåning faller han först, men noob som jag är fortsätter jag att hugga i panik istället för att lägga bandage om mina sår, så vi dör båda, osörjda och ensamma i en övergiven matbutik.
Haha man kan ju bara älska DayZ :gremsmile:
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Jag har slutat plocka upp Makaroven den är så extremt värdelös.
För tillfället är har jag livet gjort för mig iaf.
Jag och en polare kröp omkring utanför balota när det plötsligt börjar skjutas ifrån flygledar tornet.
Vi rör oss runt i knutarna för att se vad som händer när jag ser något blått i skogskanten.
En lagad bil, jag ställer mig upp och kutar i full fart mot bilen, lyckas sno den drar iväg och plockar upp polaren, stashar bilen m.m
Sen i förgår var vi ut och tutade runt lite mitt i natten utanför myshenko står det en lagad buss. Så vi snor den också. Bussen är även fulladdad med military grade loot.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Förtillfället spelar jag på DE 126 inte så ofta dock.
Mest spel för tillfället är Dayz Lingor island på global-gamings server.
 
Top