Darkening of Mirkwood tips (spoiler)

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Jag kommer speleda kampanjen " darkning of mirkwood" till one ring för några forumiter.
Jag har ganska stor erfarenhet av one ring reglerna så jag känner mig ganska lugn, men jag undrar om det finns någon här som spelat kampanjen och kan ge lite tips på vad man ska tänka på.
Min erfarenhet är att de som spelat en kampanj alltid är de med bäst tips så jag vill höra era åsikter.
Om vad som fungerade bra och vad som inte gjorde det.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Bara tips som är allmängiltiga:
  • Se till så att frågan "varför hänger de här rollpersonerna ihop egentligen?" inte uppstår.
  • Se till så att rollpersonerna har egen agens så att de inte bara väntar på nästa SL-input.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Jag tyckte att många deläventyr i kampanjen var ganska simpelt skrivna. I min mening så var dom bra med det fanns inte så mycket detaljer och händelser. Så istället för att behöva improvisera ihjäl mig så preppade jag ganska mycket på varje del.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,419
Location
Malmö
Jag tyckte att det faktum att vi satt upp ett gruppmål från början av kampanjen var givande, vi jobbade hela tiden mot det. Jag var väl inte heller helt nöjd med alla deläventyr, utan vissa kändes malplacerade men på det stora hela funkade det bra.

Sen tyckte jag att det bästa med kampanjen var att det fanns en känsla av att undergången kommer snart, det kombinerat med hope mekaniken skapade någon slags perfekt storm för oss.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,419
Location
Malmö
Med det sagt, tycker jag att man som SL i kampanjen efter ett tag skall börja beskriva hur Mirkwood förmörkas. Träden blir förvridna, byar blir överfallna av spindlar/orcher annat otyg, folk försvinner, sjukdomar bryter ut. Personers sinnen förmörkas och misstankar mellan tidigare allierade tar fäste och växer ut till konflikter.
 
Last edited:
Top