Dagens WTF!?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Hur kom man fram till den siffran? Jag är genuint nyfiken.
Den säljaren har andra saker till salu med totala fantasipriser.

Mordheim 4195
Aliens Board Game från Leading Edge 2365
D&D Red box Elmore set 4145

För att nämna de mest WTF-iga.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Visste ni att marknadsvärdet på en pink box D&D tydligen är 16100 kr?
Jag är lika förbluffad som du.

Hur kom man fram till den siffran? Jag är genuint nyfiken.

För övrigt skulle jag vilja invända ganska kraftfullt mot "near mint". Nej, inte i närheten.
Såg detta. Hoppas att priset stämmer! Jag har den, nämligen.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag gissar en av tre olika möjligheter:

1: Helt hopplöst optimistisk
2: Hoppas på att något skall bjuda utan att inse vad priset är och sen på nått sätt försöka inkassera.
3: Pengatvätt
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Marknadsvärdet är snarare 1-2000. Hade någon köpt berörda box för säg 1700 hade det varit högst rimligt.
Vet inte varför du invänder mot near mint? Hålen är original, Borderlands har fint skick, tärningarna är med (!) och boxen ser superfin ut.
 
Last edited:

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Jag köpte mitt warhammer quest (det gamla) med ca hälften av extra-figurerna för ungefär 2000 spänn för inte jättemånga år sen. Nu är bara grundboxen uppe på 450-500 pund. Det är en. Märklig hobby.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
555
Location
Uppsala
Marknadsvärdet är snarare 1-2000. Hade någon köpt berörda box för säg 1700 hade det varit högst rimligt.
Vet inte varför du invänder mot near mint? Hålen är original, Borderlands har fint skick, tärningarna är med (!) och boxen ser superfin ut.
Japp, hålen är original. Jag har dubbla exemplar av böckerna själv.

Tärningarna är med, det är fint. Men, de är färglagda. Boxen ser bra ut, men långt ifrån vad jag skulle kalla mint. Riktiga samlare skulle inte klassa det som NM. Är det väldigt bra skick? Ja, men seriösa samlare som betalar tusental skulle inte köpa det skicket som NM.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
555
Location
Uppsala
Om expansionen följer med är det här (tragiskt nog) ett ganska bra pris. Även om den inte är med är det inte helt orimligt faktiskt.

Övriga priser låter galnare.
Det är ett riktigt kul spel! Jag kan verkligen rekommendera det. Det finns på ebay för $420 nu om man är hugad. Annars finns det som print and play på BGG... ;)
 
Top