Nekromanti Dagens höjdpunkt, mutant år noll

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vi lyckades få ihop spel tillslut efter åtskilliga försök som stoppats av beordrade övertider, magsjukor och barn som ramlat i trappor, vilket gjort att vi spelade sist i början på december eller något sådant, iofs ställde ju julen till med att vi blev utan spel åtminstone ca 2 veckor pga just jul och släkt osv också, men i övrigt är det väldigt oturligt med hur det fungerat.

Jag råkade hitta på några jätte konstiga SLP som var jätteroliga och dessutom smittade av röta, men i övrigt väldigt.. trevliga? iaf bjöd de på mat och lite sånt och var väldigt efterhängsna vilket ledde till att gruppen tog 3-4 rötpoäng extra, några ännu mer då en av dem var väldigt närgången och petade på krönikörens hår så ofta den kunde, det var fruktansvärt komiskt obehagligt och slutade tragiskt för de smittade. Skitkul hade vi.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vilken bra idé med folk som är så kontaminerade att de ger rötpoäng till SLP. Jag lånar den idén. :-D
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
LJSLarsson;n309111 said:
Vilken bra idé med folk som är så kontaminerade att de ger rötpoäng till SLP. Jag lånar den idén. :-D
Tack, jag tar full credit för det även om det står med i kampanjboken :)

Jag slår fram mängden hot och artefakter sen slår jag fram random vad det blir också. Förutom de smittade hittade dom en cykel och en grupp vildhundar.

Krönikören i gruppen skriver en egen krönika som är tokbra, ska försöka posta den sen nån gång.
 
Top