Nekromanti Conan med Stormbringers regler!

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag gillar att du sprider Stormbringers evangelium, och mycket i Stormbringers regelsystem skulle fungera bra med Conan. Men tanken är alltså att jag kan använda det där dokumentet och köpa ett Conan-äventyr från Mongoose och spela det med Stormbringer-reglerna?

Jag gillade D&D-Stormbringer-konverteringen tidigare, och antar att den här är lika bra, men jag har inte läst den än.

Den var snygg också!
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Tackar för berömmet!! :gremlaugh:

Men tanken är alltså att jag kan använda det där dokumentet och köpa ett Conan-äventyr från Mongoose och spela det med Stormbringer-reglerna?

Dokumentet är väl främst avsett att använda för att skapa en rollperson med samt översätta vissa av grejerna i Mongooses system till en Stormbringer-variant (som t ex vapenskador och magisystem), men med D&D-Stormbringer-artikeln som komplement för att översätta SLPnas spelvärden så ska det inte vara några problem att konvertera Mongoose-äventyren.

Det var av den anledningen som D&D-Stormbringerartikeln lades upp först, tanken är iaf att det ska så småningom komma upp fler artiklar om att spela med Stormbringerregler i andra Sword & Sorcery-världar (främst då Nehwon och Magnamund).
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Stormbringers regler är väldigt trevliga. Har faktiskt kört diverse fantasy kampanjer som inte utspelar sig i Stormbringers värld med dem. En conan kampanj har jag funderat på många gånger, men mina spelare har inte varit vidare tända på den iden.

Om det stämmer vad jag har läst så kommer nya RuneQuest att vara likt Stormbringer 5th ed när det gäller reglerna. Vi kan alltid hoppas, då RuneQuest ges ut av just Moongose Publishing, och även kommer att vara ett öppet system, fritt för alla att använda och publicera kampanjvärldar och spel med.
 
Top