Nekromanti CoC i nutidens Sverige

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
När jag kom till sista kapitlet i Beyond the Mountains of Madness till Cthulhu så står det om Echos of the accumuli och det fick mig att börja fantisera på ett äventyr, ett gyllende tillfälle att sammansmälta Cthulhu, Sverige och världshistorien i ett äventyr.

Det är ett 90'-tals äventyr. På den årliga förintelsekonferansen i Stickholm presenterar men man ett nytt rön. Ett dokument som visar hur tusentals judar har lastasts ombord på skepp mot antarktis och försvunnit. Tydligen skall de använts som försöksdjur i experiment om arktiska förhållanden men inga sådana har återfunnits. Den ansvarige drogs aldrig inför rätta eftersom han flytt, gissa vart... Sverige. Journalisten, forskaren som framlagt det här säger sig ocskå veta vart den ansvarige är och ha några aningar på hur de försvann.

Nästa dag körs forskaren över av en smitare och avlider, hans lägenhet tänds på, antagligen av nynazister och är totalt utbränd... eller? Eller har forskaren anat oråd och skickat iväg sina källor...

Det är ungefär så långt jag kommit. Jag har tänkt att antagonisterna skall referera till den Stummes vittnesord, som om han vore en ledare. <vink>

Någon som kan komma på något bra. Kan man använda Delta Greeen till det här (har den inte). Kanske kan man ta lite inspiration från Jan Mårtessons "Gamens öga".

Jag har inget emot att ni lånar idéen till Runans scenariotävling om det är någon som vill det. Men ange gärna mig som källa för ursprungsidéen.

_öRn

P.S. för er som inte har spellett Beyond och inte tänkt spela det så kan jag förklara lite. I kampanjen så hålls en Okänd Gud fängslad, men det behövs nervceller för att uppehålla strukturen i fängelset. Mänskliga nerver är bra. I kampanjen finns det tyska halv-nazister som halv-antagonister och den Stumme (the Mute Witness) är en RP som fått en inblick i fängelsets betydelse. I sista kapitlet föreslås att man som vidare äventyr kan sätta upp en organisation för att uppehålla strukturen på fängelset. Antagonisterna i det här äventyret är allstå "goda" men väldigt grymma.
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Nu har jag inte spelat Mountains of Madness, men CoC i nutidens Sverige låter som en intressant idé...

Jag kan riktigt föreställa mig hur Cthulhu ligger och lurar djupt under vattnet ute i den idylliska skärgården...

/Rev
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Tack, visserligen var det inte hela. Jag vet för att jag har antologin där den är med. Det är genom den som jag vet idéen bakom om Delta Green även om jag inte läst modulen.

Blir det inte väldigt mycket vapen, våld o sånt i en Delta Green kampanj? Man kan väl bara kvittera ut sin M-16 och Desert Eagle som om man skulle jaga ekorrar. Eller? Jag vet att man måste uppehålla sin täckmantel men ändå...

_öRn
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Man kan göra det svårare för skjutglada spelare genom att låta deras myndigheter utreda alla incidenter med vapenanvändning. Kom ihåg att DG är en konspiration som inte får avslöjas - om agenterna har rekvirerat en massa vapen och ammo, och sedan förvandlat ett kontor till skjutbana utan att kunna ange vad det var för uppdrag de hade, så kommer internutredningen att slå till. För FBI kan det innebära upptill sex månaders avstängning under utredningens gång, löneavdrag, eventuellt disciplinstraff, omplacering eller avsked. Man kan använda det här lite mer återhållsamt så att det inte stoppar upp spelet, men låt hotet finnas hela tiden - och kom ihåg vilka konsekvenser det kan ha för konspirationen. Läs mer på: http://www.astolat.demon.co.uk/fbi/agents.htm


http://www.algonet.se/~enda
 
Top