Civ VI-tråden

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Ibland känns det som om hälften av trådarna på forumet handlar om annat än rollspel. Dags att bidra till den trenden! Jag är verkligen inte en person som brukar spela spel, förutom rollspel. Brädspel nästan aldrig, och elektroniska spel bara en gång om året på nyår. Men det finns ett spel jag gillar, och det är Civilization. Jag köpte det på mobilen för något år sedan och spelade det intensivt i några veckor, tills jag blev utbränd på det. Men nu har jag på grund av alla jävla Polytopia-trådar fått upp lusten igen, och jag har köpt det på datorn. Jag är hyfsat nybörjare på det, och jag har inte spelat det med expansionen Gathering Storm förut. Jag vet generellt hur mekanikerna fungerar, men jag har ingen egentlig koll på taktik. Så jag tänkte spela lite då och då, försöka att inte spela flera timmar om dagen utan bara några drag per dag, och kanske skriva lite om det här allteftersom jag lär mig hur man ska spela. Du får gärna göra samma sak, om du vill, så kan vi diskutera strategi! Känn dig fri att skriva om ditt eget Civ VI-spelande i den här tråden.

Jag har bestämt mig för att spela Ryssland och satsa på en kulturell seger, eftersom det är något jag aldrig gjort förut, och det känns spännande. Jag kör på svårighetsgrad Prince, vilket jag har vunnit tidigare, men det har inte varit trivialt enkelt, och jag satsar på kultur nu, vilket är nytt. Så jag kör på det. Om jag fixar detta enkelt så kan jag alltid köra igen på en högre svårighetsgrad. Jag har också varit feg och startat om spelet flera gånger eftersom jag inte varit nöjd med startpositionen. I framtiden tänker jag att jag kommer att vilja köra på slumpad civilisation och tvinga mig att köra på startpositionen jag får, men jag tar det lugnt nu i början. Nedan är min stad som jag just grundat. (Jag spelar såklart på franska!)

Sans titre.jpg