Nekromanti Cissi är allt finast på hela forumet.

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Igår kväll när jag och Cissi satt och pratade över pm skrev hon helt spontant den här lilla dikten till mig.

Jag ville egentligen mest bara dela med mig så att ni också får se hur fin Cissi är (Om det inte vore uppenbart redan.)

Om världen vore en plats,
där människan slogs med tärningar,
om världen vore en plats,
full av hjältemodiga gärningar,

Om världen vore en plats,
där kärlek spreds med kramar,
om världen vore en plats,
där redak satte ramar.

Då skulle världen vara
som på rollspel.nu,
Då skulle världen vara,
där alla var som du.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,967
Location
Linköping
Får jag komma på ert bröllop?

Jag kan hålla tal och läsa högt ur regelboken till Call of Cthulhu eller nåt annat romantiskt.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
När jag var kring 11 till 16 så var jag aktiv i ungdomens nykterhetsförbund. Vi brukade träffas och spela rollspel i vår lokala förening 1-2 gånger i veckan.

Ibland hade vi UNF-arrangemang med föreningar från andra delar av Småland. I en av de föreningarna var Cissi medlem. Det blev att föreningarna träffades flera gånger. Jag vill minnas att vi en gång hade någon sorts evenemang på en ö i Småland (kan inte minnas vilken ö) och att vi från vår förening spelade både Western och Drakar & Demoner där (och i typisk osäker tonårsstil har jag för mig att vi inte vågade bjuda in tjejerna på att provspela). Så som jag uppfattade det så verkade tjejerna i Cissis grupp tycka att vi var smånördiga (och det var ju helt rätt antaget). Därför det känns smått kul att hitta Cissi på WRNU idag. Vi kan inte ha avskräckt henne helt och hållet från rollspelandet i alla fall. :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Kalcidis, allt det här är ditt fel. Det vet du va?
:gremsmile:


Edit: Mitt starkaste minne från just det lägret var förresten hur ledarna skrämde skiten ur oss på natten genom att smyga runt utanför huset och lysa in genom fönstrena med ficklampor och strålkastare och spela Elvis för oss på ashög volym. Kalcidis, den sötnosen, bidrog så gott han kunde genom att stå bakom en gardin och titta ut på den mörka gården, vända sig om mot oss småtjejer (vi var väl tretton) och viska med panikslagen röst: "Det är värsta Blair witch project där ute!"
Jag är ganska säker på att någon av oss började gråta då!

Så han gjorde sitt bästa för att skrämma bort mig. :gremwink:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Cissi said:
Kalcidis, allt det här är ditt fel. Det vet du va?
:gremsmile:


Edit: Mitt starkaste minne från just det lägret var förresten hur ledarna skrämde skiten ur oss på natten genom att smyga runt utanför huset och lysa in genom fönstrena med ficklampor och strålkastare och spela Elvis för oss på ashög volym. Kalcidis, den sötnosen, bidrog så gott han kunde genom att stå bakom en gardin och titta ut på den mörka gården, vända sig om mot oss småtjejer (vi var väl tretton) och viska med panikslagen röst: "Det är värsta Blair witch project där ute!"
Jag är ganska säker på att någon av oss började gråta då!

Så han gjorde sitt bästa för att skrämma bort mig. :gremwink:
Hahahahaha! Det är ju alldeles lysande :gremlaugh:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,674
Location
Stockholm
Feuflux said:
Får jag komma på ert bröllop?

Jag kan hålla tal och läsa högt ur regelboken till Call of Cthulhu eller nåt annat romantiskt.
Lol för fan! :gremlaugh:
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Jäklar vad intressant för jag hade helt och hållet glömt bort det där. :gremlaugh: Det är en alltid lika konstig och kul känsla när man dammar av ett minne som inte rörts på på hur länge som helst. Har säkert inte tänkt på det mer än när det hände.
 
Top