Nekromanti Burning Wheel: Enemy Within

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Min spelgrupp har de senaste månaderna dödsföraktande trotsat zonens faror i M0. När fotbolls-VM är över känner jag att Eden inte är långt borta, så jag har nu börjat fundera på nästa kampanj och blivit väldigt sugen på att köra Burning Wheel.

Jag har en ambition att försöka köra Enemy Within till Warhammer FRP eftersom den kampanjen sägs vara synnerligen fet.

Är det någon som har gjort något liknande och har tips att dela med sig av? Tips ang Burning Wheel, WFRP, Enemy Within i synnerhet eller alla tre mottages tacksamt.

Min främsta oro inför projektet är att BW inte ska fungera med ett färdigt manus, i detta fallet i form av EW. Dela gärna med er av tankar och erfarenheter kring detta. Min tanke än så länge är att skriva om de ganska linjära skeendena i EW till en uppsättning hinder, miljöer och bifigurer samt att styra karaktärernas övertygelser (beliefs) ganska hårt. Känns som att det kan funka bra i åtminstone första äventyret, längre har jag ännu inte läst.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,000
Location
Ereb Altor
Jag tror inte att det är några problem. Dessutom finns det snygga warhammer-aktiga formulär till BW på webben. Googla, annars har jag dem någonstans. Återkommer senare.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,481
Enemy Within är en super bra kampanj. Men den kan vara lite frustrerande på vissa ställen där den är för rälsad. Men det ska du ändå fixa så det här låter som det kommer gå hur bra som helst.

Det enda viktigt med Warhammer känslan du kanske missar med BW är att karaktärerna faktiskt är kompetenta i början i BW. Hur kan det vara warhammer om ingen spelar en benplockare, kolbrännare eller råttfångare? ;)
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
God45;n31827 said:
Det enda viktigt med Warhammer känslan du kanske missar med BW är att karaktärerna faktiskt är kompetenta i början i BW. Hur kan det vara warhammer om ingen spelar en benplockare, kolbrännare eller råttfångare? ;)
Åh, det går att göra sjukt inkompetenta BW-karaktärer :) Testa en "Född i by - Byfåne - Byfåne" så har du en rätt fet 3 life path-karaktär ;)
Jarl said:
Eller Born Peasant --> Lazy stayabout ---> lead to Village setting --> Idiot, så har man en 26-årig karaktär som garanterat är rätt värdelös på det mesta, förutom att undvika att jobba :)
God45 said:
Nice! Då har jag inga förbehåll längre ;)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det låter lovande, detta! Jag lyckades inte hitta några Warhamriga formulär, tacksam för länk.
Måns said:
Kan maila dem till dig, men har semester och är bakis och måste ta mig till en annan dator så det kan ta några dagar

PM:a din adress så får du dem.
 
Top